När slipa?

Iddefixen

Trådstartare
Ungefär hur många klippningar brukar skären på klippmaskin klara.
Jag har klippt ca 5 gånger med min maskin - och jag tycker att skären verkar lite halvtaskiga. :confused:

Vet någon vad det kostar att slipa dem?

Sv: När slipa?

Mina skär kostar 70 eller 80 kronor att slipa. Och beroende på vad du klipper, modell, hur du klipper och hur du sköter skären så kan du klippa 1-10 hästar mellan slipningarna.

Se till att hästen är ren och torr när du klipper och smörj/rengör ofta så håller dom längre.Jag har extraskär till min maskin och slipar dom ofta för jag vill ha riktigt bra skär att klippa med.
:idea:

Sv: När slipa?

Jag betalar 80 kr för att få mina slipade. Så fort de börjar ta dåligt så är det dags, det blir MYCKET lättare att klippa med skär som tar bra!

Liknande trådar

Övr. Hund Har någon erfarenhet av att själv slipa eller lämna in klotång för slipning? Jag sitter med 5-6 helt nyköpta klotänger och ingen är lika...
Svar
1
· Visningar
207
Senast: Sryoqwe
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 221
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 488
Senast: VLMF
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
888
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka