Näring i fjolsårsgräs?

alice

Trådstartare
Jag undrar kort och gått vad det är för näring (ffa energi o protein, ej siffror) i fjolårsgräs? Finns det någon näring kvar över huvud taget?
Jag är inte ute efter att räkna på det i foderstaten utan är bara nyfiken.

//Alice

Menar du gamla tuvor med visset gräs så, nej det finns ingen näring att tala om i det men det ger sysselsättning åt både mage o hjärna.
Kanske man ska varna för ökad parasitfrekvens om hästen går o tuggar i gamla rator (= gräs som växt sig högt vid skithögar). Blir dom hungriga tillräckligt eller uttråkade så äter dom detta också till slut och då är det väl inte så bra.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 134
Senast: MiniLi
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
901
Senast: Oknytt
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 422
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i... 6 7 8
Svar
149
· Visningar
12 709
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka