Sv: Näsflöde
Oj vad konstigt det blev.Det jag skrev innan lades upp innan jag hunnit skriva klart

Gör ett nytt försök då.
Min pålle gör likadnat.Hostar ibland och ibland inte.Vi har med veterinären kommit fram till att han är lite känslig mot dammet i halmen(som inte är såå dammigt)Jag bytte till spån och vattnade höet och det gick över.När jag sen flyttade honom till annat stall där det endast är halm så har han klarat sig och jag tror att det beror på att han är ute mycket längre(mellan 8-20 ca varje dag)Sen kan han också få såna snor"attacker"men sällan.Så länge han är frisk och pigg och så så tar jag inte så allverligt på det om de endast händer någon gång.Någonstans måste ju "skräp" ta vägen och försvinna från kroppen ju.Människor snoror ju dom med.
Vädret kan ju även ha betydelse,det är varm,kallt,torrt,regning osv.
Fick även rådet att hålla min pålle varm och försöka se till att han inte blit kall i regnet och det har hjälpt de perioder han haft hosta.
Detta är bara så som jag ser det och mitt råd är till dig.Så länge hästen mår bra och inte blir sämre så kör på men var vaksam på tecken på ev försämring.Kanske kan det behövas en omgång hostmedicin eller så.