Lite konfunderad...

Jag är helt på det klara med att min vovve har någon form av tumör som orsakat ep-anfallen. Så där är jag övertygad om att veterinären är rätt ute. Vetten tyckte också att det var onödigt med CT-undersökning om det inte var så att jag absolut vill veta exakt vad som pågår - det behöver jag inte. Vetten tyckte också det var bra att inte söva vovven i onödan.

Just nu står hon på kortisonbehandling och hon verkar må bra för tillfället i alla fall. Är sitt normal jag = yrväder. Hon har inte haft några symtom i form av svullnad under ögonen, ont, eller harklingar. När det gäller näsblodet så har det inträffat 3-4 gånger sedan april, senaste gången var drygt en månad sedan. Hon har inte heller haft några krampanfall sedan förra helgen.

När det gäller den svullnaden hon har vid ena näsborren - det tror jag inte alls påverkar EP. Utan det är mer om det går att göra något för att underlätta för henne den tid hon har kvar. Jag vill ju att hon ska må så bra som möjligt tills det är dags för henne att somna in.

Jag har fått recept på Stesolid att ge ifall det kommer ett krampanfall som blir långvarigt.

Är det så att krampanfallen börja komma tätt så tänker jag inte medicinera mot detta utan då är det dags att ta farväl.

Min schäfer haft alltid varit ett yrväder och haft kvar sitt "unghundsbeteende" fram tills nu. Det var inte förrän i somras när vi tog bort vår 13-åriga amstaff som vi blev medvetna om att schäfern också är gammal - egentligen. Jag hade ju hoppats att hon skulle hänga med ett par år till, men nu ser det mörkt ut :(

/Lizzie
 
Idag fick min älskade vovve somna in. Hon har gradvis blivit sämre och idag var hon så trött, så trött. Saknaden är outhärdlig :cry:

/Lizzie
 
Tack alla!

Jag har tagit mig igenom första dagen utan min älskade vovve. När man är van att ha en schäfer i släptåg kontstant så känns tomheten och saknaden fruktansvärd. :cry:

Allt känns så overkligt - hade ju hoppas på ett par år till med henne. Även om jag tycker det verkligen är hemskt så vet jag att jag gjorde rätt beslut för vovven. Så småningom kommer vi skaffa en ny hund, men just nu ska vi överleva att vara utan hund på första gången på drygt 25 år.

/Lizzie
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: annaovega
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 139
Senast: Sassy
·
Hästvård Behöver lite råd och tips!☺ Mitt halvblod på 17 år som jag nyligen köpt fick (vad veterinären trodde då) korsförlamning för 2v sedan...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp