Näst bästa kattströet?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare mor_anna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 071
M

mor_anna

Kattströet som jag köpt och som funkat så bra har de slutat att ta hem. Så nu undrar jag vilket kattströ som jag ska sattsa på. Vilket är (näst)bäst, suger upp bra och luktar minst?

Sv: Näst bästa kattströet?

Det bästa vi använt (fast inte billigaste) är det med kisel "kulor"
Nu är visserligen våran katt utekatt, men han är med oss när vi är ute med båten. Då är det ju extra viktigt att sanden inte luktar.
Visst luktar det när han bajsar men det känns aldrig någon amoniaklukt från lådan. En påse räcker ungefär en månad.

Det var just ett kiselkattströ som jag använt tidigare som affären inte tar hem mer av.

Affärer brukar kunna ta hem på beställning, om de inte har fått problem med leverantören förstås. De vill inte ha så många olika sorter i butiken, för det tar ju plats, men om du beställer så de vet att det blir sålt så brukar det gå bra. Troligen måste du beställa en hel 'butiksförpackning' , men å andra sidan behöver du inte handla så ofta då :)

Så hör med butiken om du kan få beställa. Annars kan du kontakta tillverkaren och höra om det finns någon annan butik i din närhet som säljer deras produkt.

Använder Everclean eller Pussi Kompakt. tycker de är relativt jämförbara, men när jag hade fertila hanar så fick jag använda EverClean för att få bort all lukt, då räckte inte Pussi till....

Jag använder Cat Exclusive till min ännu ej fertila hanne, känner ingen lukt från lådan mer än från babypudret som finns i sanden (försvinner efter några dagar). Sanden bildar hårda klumpar och det är lätt att rengöra.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi har en katt som är "minst 16 år", förmodligen ytterligare lite äldre. Hon bestämde sig för att bo hos oss för 15 år sedan (lång...
Svar
14
· Visningar
1 393
Senast: ameo
·
Övr. Katt Hejsan, jag ska åka tåg med min nya katt Mezzi ( har haft honom i 3 veckor och han är 5 månader gammal) i 5,5h på fredag. Har försökt...
Svar
5
· Visningar
372
Övr. Katt Jag behöver tips! Vi har tre katter, 2 småtjocka honkatter och en tunn hankatt. Honkatterna får sin mat fördelad på måltider medans...
Svar
7
· Visningar
471
Senast: Lejd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka