Nästa galoppgeneration - dräktiga ston

• Övr. Grenar
  • Trådstartare Trådstartare Gisburne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 48
  • Visningar Visningar 5 055
Sv: Nästa galoppgeneration - dräktiga ston

Vilken fining! :love: Jag har så många bruna hästar nu, så jag hade välkomnat en skimmel med öppna armar! :D (Brunt är fint, men inte på ALLA i stallet!)

För ca 7 år sedan kände vi det samma. 2 år senare var 6 av 9 skimmlar och ston. :eek:
Nu är vi nere i 3 av 6 och endast 2 ston, bättre för hjärtat. :)

Man ska akta sig för vad man önskar ;)

Undrar om det inte är Ljungstorp. Har sett någon reklam för honom och Bosuns Watch. Kolla om det inte fanns en länk från Skandinavisk Galopp - Framtidens Hingstar - eller något sådant tror jag det kan ha varit!:confused:

Hoppas inte det. Jag har tyvärr dålig erfarenhet därifrån.:mad:
Han har troligtvis ny personal sedan dess, men känslan sitter kvar.:(

Tyvärr blir han skimmel, ...

Dandy_080706_stor.JPG

Blev du jätteförvånat ? :p

Blev du jätteförvånat ? :p

Egentligen inte.:angel:

Hittills står det faktiskt 2-2 och det finns mycket "blk" bak i hennes linjer på bägge sidor. Flyinfact är ju också mörk, så man hoppas. :)

Man får justera sidan åt högerkanten för att se den... Men nytt blod är det:angel:

Senast ändrad:

Jag har senaste tre åren varit på Ljungstorp med ston för betäckning. Varit jättenöjd! Fina i hull vid returresa, hög dräktighetsprocent och ok veterinärräkning.

Jag har senaste tre åren varit på Ljungstorp med ston för betäckning. Varit jättenöjd! Fina i hull vid returresa, hög dräktighetsprocent och ok veterinärräkning.

Jag hade 2 ston + 1 föl där 03.
Stona hade rasat i vikt och fölet var folkskygg när jag hämtade hem dom.
Det tog flera månader att få ordning på fölet igen.

Som jag sa har de nog bytt personal sedan dess.
Då var det några underliga figurer, polacker tror jag, som satt och rökte hasch när vi kom.
Det var lite olustigt att lämna, men vi hade fått bra omdömmen från andra.

Jag hade 2 ston + 1 föl där 03.
Stona hade rasat i vikt och fölet var folkskygg när jag hämtade hem dom.
Det tog flera månader att få ordning på fölet igen.

Som jag sa har de nog bytt personal sedan dess.
Då var det några underliga figurer, polacker tror jag, som satt och rökte hasch när vi kom.
Det var lite olustigt att lämna, men vi hade fått bra omdömmen från andra.

:(
Får ju hoppas att det bara var det året. Man blir alltid lite "misstänksam" när man hör sånt. Hästarna är ju ens bebisar;)

Trist erfarenhet. Har hört illa om ett stuteri i Stockholmstrakten, och jag skulle undvika det. Lätt att lyssna till det negativa, och inte vill man riskera sina hästars hälsa.

Mitt ena sto stod där i över en månad. Nöjd och belåten. Fölet väl hanterat och stoet i fint hull.

Polacker var där, men de var kunniga och hanterade såväl hingstar som ston väl. Tur att det är skillnad sedan du var där! Speciellt som han kommer att ha fina hingstar;)

För ca 7 år sedan kände vi det samma. 2 år senare var 6 av 9 skimmlar och ston. :eek:
Nu är vi nere i 3 av 6 och endast 2 ston, bättre för hjärtat. :)

Man ska akta sig för vad man önskar ;)
Jaja... Men jut nu har jag bara brunt och fux i stallet, förvisso två med bläs, men det känns lite trist. En skimmel och en rödblackskäck har dött för mig i år. :( (Och det är ju trist av många anledningar, inte bara på grund av deras fina färganlag.) Det rör sig alltså inte enbart om fullblod nu. ;) Har shettisar också.

Lill_Klas1_stor.jpg

En shettis är ett måste för varje stall med självaktning. ;)

Lill-Klas heter vår, han inköptes som resesällskap till ett av våra fullblod.
Hon tyckte inte om honom, trots att han e världens snällaste, men kunde inte vara utan honom. :confused:
Typiskt sto. :devil:
På bilden simtränar han bort sin "betesmage", såg ut som en julgris när vi tog in honom. :grin:
Han ska vara smal och smärt till nästa års bete. :angel:

Ja, jo... Utan shettisar inget riktigt stall! :D (Smart av mig att skriva sånt i ett fullblodsforum, va?) :angel:

Fullblod har man väl för att hålla shettisarna sällskap?:love:

Men min shettis, Sharon, har berättat att shettisar är väldigt missförstådda. Anledningen till att dom har så tjock päls är att dom är VÄLDIGT känsliga och behöver komma in tidigt och få lite goda morötter och så.

Fullblod har tunna pälsar för att dom inte fryser, så dom kan man inte titta på. När shettisen vill gå in - då är det dags att ta in dom!:devil:

Hmm... Mitt ena shettssto + föl var ute på lösdrift under senaste snöstormen, då det kom 50 cm snö här på 2 dygn. De ville INTE gå in, de blev i det närmaste förnärmade när jag tog in dem i några timmar för att torka. Blodisen däremot gav upp vid 5 på eftermiddagen och ställde sig sedan vid grinden i ren protest. (Är annars ute till 21-22.) :angel:

Men visst, jag har ju mitt fullblod enbart för att shettisarna ska ha en potentiell sällskapsdam... :D

Har en efter Terroir. <helt korrekt. jättefina hovar. betäckte med Shawdon i år men stoet resorberade, Tyvärr.

Grattis! Synd att du inte fick en Shawdon-bebis också. Ska bli verkligen kul att se hans ungar.

Hur gammal är din Terrorist? Är nyfiken på temperamentet. Det verkar variera väldigt på hans avkommor. Det är ju en av hans Stockholmsavkommor som startboxvägrade, är det din? Det kan ju vara en tillfällighet. Min tjockSune startboxvägrade på Täby i sin 60:onde start!:cool:

Terro själv är ganska tuff men ändå en gentleman.:love:

Liknande trådar

Katthälsa Vi har en liten honkatt sedan ett och ett halvt år tillbaka ungefär. Hon blir tre år i år men hennes exakta ålder är okänd. Hon var...
Svar
6
· Visningar
505
Senast: DeCloe
·
Kropp & Själ Hej! Jag griper lite efter halmstrån här. I höstas fick jag smärta och svullnad från hälsenan. Har varit hos fysioterapeut och läkare...
Svar
1
· Visningar
161
Senast: Grazing
·
Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
5 760
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 244
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka