nät till betesburar

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare carro
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 255
C

carro

jag behöver byta nät till mina betesburar till sommaren... har haft hönsnät tidigare men min ena kanin gnager igenom det hela tiden så jag undrar om någon har nåt förslag på vad man kan ha för annat nät till buren //tack på förhand carro

Sv: nät till betesburar

Vi brukar ha kompostgaller, det funkar jättebra. Dom finns att köpa på rusta...inte så dyrt!

hönsnät är väl ändå det nätet som man har till höns, med stora hål och det man har till kaninburar/kycklingburar är kycklingnät... eller har jag alltid haft helt fel "tänk"?

nej det är nog kyckling nät jag tänker på för det är små hål i det....

jag har något ..hmm.. bra nät. :P haha..
det är små fyrkanter ist för "hål" liksom.. det funkar bra.. och har då två riktigt bitiga kaniner.. :P (har tio , varav 2 är bitisar ;P)

Om du har Överskotts bolaget i närheten så kika där. Jag köpte nät till mina inne voljärer till fåglarna där och jag skulle tro att det går bra till kaninerna också.

Det som jag har till mina kaniner är iof lite starkare ändå, köpt på rulle från faboden.se

Rullarna på ÖB är på 10 meter och kostade 175:- rullen tror jag.

Fyrkantigt svetsat nät är bra. Ävenkallat minkgaller eller ngt i den stilen. Håller alla dessa frbaskade rovdjur utanför buren också, nätet håller :)

Hönsnät är pest :P

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 262
Senast: Bison
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
853
Senast: Hermelin
·
Övr. Barn Det sägs ju vara ganska vanligt men vi känner oss verkligen helt ensamma. Vår gosse fyller 6 i sommar och kissar fortfarande mycket på... 2
Svar
27
· Visningar
2 044
Senast: Amha
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 844
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • FÅRtråden