Nätdejting del 5!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Nätdejting del 5!

Kila stadigt :D Vilket århundrade kommer du ifrån?
Antagligen från förra? ;)

Själv klickar jag inte med någon, men jag brukar ha svårt att falla öht. Känns lite fel samtidigt, har en ny date på fredag men borde egentligen inte träffa andra alls då jag inte vet om jag ska byta jaktmarker och flytta senare i år.

*kl*

Efter en lång tids frånvaro hoppar jag in...

Trodde jag träffat Mannen :love: men det visade sig att han även var aktiv på PK...

Troligen alla sex månader som vi träffats:(

Tar nya tag, hur är det nu, något nytt/nya regler man måste ha koll på???

kl

Utan att ha läst i tråden kliver jag bara in med ett urgulligt mail jag fick på (ironiskt nog) just happypancake idag:

"Jag är inte här egentligen. Eller, ja, uppenbarligen är jag här. Men jag har (som du kanske ser om du tittar på min profil) inte gjort en ordentlig användare, och hade inga intentioner att flirta med folk här. Jag skapade ett inlogg lite snabbt för att bara se hur läget såg ut. Du vet, någon sån där irrationell känsla av att vilja se att världen är full av lovande singlar jag en dag kanske hittar nån bland? Bara lite tröstande vetskap i ensamheten på något vis.
Så jag lallar runt lite, läser i förbifarten - och rätt ofta förfäras över hur ointressanta och fejk och likadana folk låter. Sen snubblade jag över dig och blev varm i hjärtat över att se nån som verkar på riktigt. Som verkar vara en människa och inte en konstruerad samhällsmall av den perfekta partnern. Som bara ÄR, och kan få vara perfekt ändå.
Så, jag ville bara slänga iväg ett kort hej och säga att du gav mig lite tro på mänskligheten igen.
Dumt att tänka gott om folk utan att dom får höra det, inte sant?"

:love: :love:

Åh:o Det där skulle jag tolka som skenheligt :eek:

Jag kanske bara är skeptisk men tror inte du är ensam om att ha fått det mailet. Tycker det ser väldigt välarbetat och uttänkt ut..

Men krossa inte min värld nu, ändrar det din uppfattning om jag säger att det är skrivet av en tjej? :p

*läser mailet igen och muttrar över att jag är alldeles för blåögd*
Men vill inte riktigt tro på det du säger iaf ;)

Senast ändrad:

Oj, svår fråga!
Men det finns säkert litterära genier där ute som kan slänga ihop dessa rader :) JAG är inte en av dem :D
Klart du måste svara och checka läget iaf!!! :banana:

Hihi, det har jag redan gjort!
Ska försöka komma ihåg att meddela hur det går sen, jag lyckas alltid glömma vad jag skriver i för trådar :angel:

Jag har fått något liknande, vid några tillfällen. Helt klart roligare än "tjena, läget?". :D

Jag har inte skrivit det där mailet. Men jag har skrivit ett liknande en gång till en kille jag absolut inte var intresserad av men bara kände att jag ville berätta hur fint jag tyckte att han skrivit i sin profil om sitt förhållande med sin nu nästan vuxna dotter. Det fanns en otrolig värme i hans text, vilket jag skrev till honom. Han svarade att han blev jätteglad. Sedan hördes vi inte av mer, för vi var verkligen inte varandras typer. Men jag ser inget mer "uttänkt" med mailet du har fått än att personen har tänkt. Och det behöver inte betyda att hon skickat det till flera.

Ja det värsta jag vet är när någon mailar "Hej, vad gör du?" typ.....
Ofta saknas dessutom beskrivning och foton. Hur tänker man då????

Klart att personligare mail och beskrivningar är roligare!:laugh:

Har just kommit från en fm dejt, trevlig kille men vi hade inte mycket att prata om....:crazy:
Blir nog ingen mer kontakt där.

Hur lång tid ger ni förresten för att känna er för? Brukar ni blixtsnabbt känna av eller kan det bli bättre efter ett tag?
Jag har alltid varit snabb med att stoppa, kanske för snabb ibland, men tänker att finns det något så känns det direkt.... Kanske fel???:confused:

Finns där inget intresse från början så känns det ju bara onödigt att träffas mer. Sånt där kan ju såklart växa fram, men jag tror att det är kört om man inte alls känner den där nyfikenheten på personen. Så jag tycker du tänker rätt! :)

Fast sedan kanske jag hade resonerat annorlunda om jag verkligen ville träffa någon med, när jag var aktiv på dejtingsidorna (vilket visserligen bara var några dagar :angel:) så var det egentligen mest en kul grej, kanske dyker någon upp men jag var egentligen helt nöjd som det var :) Hade jag verkligen velat träffa någon kanske jag hade kunnat träffa någon igen trots att jag inte direkt kände något intresse första gången vi sågs.

*kl*

Tänkte uppdatera er lite om det här med kocken (som för övrigt har börjat pussas normalt!), min första nätdejt som blev löjligt lyckad ;) Vi har pratat varje dag sedan vi skrev till varandra första gången och träffats 2-3 gånger i veckan sedan första gången vi sågs. Har kommit överens om att vi inte träffar andra och det börjar väl bli ganska seriöst trots att vi bara träffats i en månad ungefär. Jag är lite överrumplad av allting, det har gått så fort och så sanslöst enkelt och smidigt att jag knappt hunnit tänka efter, men det känns bra och jag är helnöjd med situationen :D Får se hur det utvecklas härifrån!

Jag är väldigt förundrad över hur lätt(?) många verkar falla? Själv har jag jättesvårt att bli förälskad, ännu svårare att bli kär och älska tror jag inte att jag kommer göra mer. Jag tror ibland att jag är för klinisk realist för sånt.

Jag har älskat en, haft en enorm passion som förtärde och sen har det nog bara varit förälskelser före, mellan och efter de två. Jag är väldigt empatisk även om det inte märks här eller på jobbet, men ibland undrar jag om jag har någon störning som gör att jag stänger av. :o

Förstår precis hur du menar!!!

Vet inte vad som skulle kunna få mig att falla huvudstupa:confused:

Visst kan jag känna attraktion för någon, men kär, nej!
Någonstans tror jag att jag är rädd för det, att bli "beroende" av någon annan....

Faller lätt gör jag inte, vilket jag tycker är lite synd....Har nobbat fler fina killar...:crazy:

Jag tror det kan bero på, om man är redo för ett förhållande. Om man verkligen vill det eller om man har en tvekan till tvåsamheten.

Jag var på dejt idag. Jag gillar verkligen honom och skulle gärna träffas igen.
Tyvärr tror jag inte att han vill träffas igen. Det kändes inte så.
Jag har skickat sms, men han har inte svarat.:(

Visserligen svarade du inte mig, men....

Jag har nog länge varit redo, tror jag iaf!

Färdig med tidigare relationer, levt ensam länge och har en STOR dröm om att få dela mitt liv med någon... Inte vilken som helst, utan med någon som det stämmer med.

Denne någon verkar dock inte finnas, och med boende och barn så blir det ju så svårt...Skulle dock säkert kunna lösa det om det skulle bli aktuellt!

Singel sen ca 7 år tillbaka, inte ofrivilligt eftersom jag inte vill ha tvåsamhet till varje pris...

Jag trodde också att jag var redo, men det var ändå som att det satt ett minne kvar, som påminde mig om att det var jobbigt med en relation.
Ingen går ju in i en relation för varje pris, men det kan vara olika vad priset är.
Kanske måste man inte vara stört-kär. Om det bara är en man gillar som vän, kan kärleken kanske växa fram därifrån.
Man kan ju träffas mera än en gång, fast man inte blev kär vid första ögonkast.

Svar till flera typ.

Ja helt klart roligare! Vi har skickat några mail fram och tillbaka nu, inte fastnat än men får se om det blir nåt mer :)
Är i vilket fall inte så pigg på nätdejting under veckorna när man är helt halvdöd på kvällarna :P men kanske kan skriva lite mer nu under helgen, eller nåt... :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat... 2
Svar
35
· Visningar
3 317
Senast: Palermo
·
Relationer Hej! Jag har börjat dejta en kille. Han är gullig och snäll och så, jag är 33 år och han är 28 år. Är 5 års åldersskillnad för mycket ? 2
Svar
34
· Visningar
2 397
Relationer Jag har funderat på en sak, i en bokserie jag läser just nu så är det ett gäng killar och ett gäng tjejer som alla "hör ihop" med en... 2
Svar
26
· Visningar
2 032
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag har en bror som blev diagnostiserad med autism i barndomen, aspekter hette det då. Vi är båda runt 40 år nu, så vi båda har levt med... 19 20 21
Svar
414
· Visningar
18 580
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka