National Dog Show 2023

Labradoren på filmen tyckte jag hade ett fint huvud, inte så tung och bred skalle som de ofta har här. Men det jag tyckte var trevligt med den tog väl också slut där…
 
Schäfern var ett sorgligt kapitel. Bristen på räkrygg uppvägdes av horribelt veka mellanhänder/fötter och effekterna av det när den rörde sig. Inklusive i skritt. :cry:

20231126_180728.jpg
 
Frallan hade kunnat visats upp som ett exempel på de exteriöra kännetecken i rasen som orsakar hälsoproblem. Ingen nos och ingen svans. :(

Visa bifogad fil 132811
Min hjärna har väldigt svårt att ta in den där profilen. Jag kommer liksom hela tiden på mig själv att tolka det som att nosen är bortretuscherad från bilden. Photoshopad. Tydligen väldigt svårt att ta in att hundstackaren faktiskt ser ut sådär :(

Intressant (för mig själv då) att så tydligt uppleva hur hjärnan försöker komplettera med information som inte finns där, kognitionsnörd som jag är.
 
Min hjärna har väldigt svårt att ta in den där profilen. Jag kommer liksom hela tiden på mig själv att tolka det som att nosen är bortretuscherad från bilden. Photoshopad. Tydligen väldigt svårt att ta in att hundstackaren faktiskt ser ut sådär :(

Intressant (för mig själv då) att så tydligt uppleva hur hjärnan försöker komplettera med information som inte finns där, kognitionsnörd som jag är.

Jag upplever samma sak . När det blir för extremt kan jag ha svårt att ta in att det är en hund, eller ens ett levande djur på ett foto.
 
Collisarna tyckte jag överlag såg trevliga ut, bortsett från att långhåret hade en massa päls. De såg glada ut och rörde sig fint.
Den amerikanska typen har en tendens till små ögon som jag inte är förtjust i, men annars brukar de vara fina. Inte minst om man jämför med den brittiska typen av långhår... :yuck:
 
Många av de jag tittade på hade inte bara tveksam exteriör (jag blev lite chockad av rottweilern, det kanske bara var länge sen jag såg en men minns dem som rätt annorlunda) en del såg också lite obekväma och i vissa fall rädda ut. I beteende var det roligast att titta på Alaskan malamute, ibland önskar jag att jag hade tid och ork med drag, jaktinstinkt och stor hund för alla Alaskan malamute jag mött (visserligen inte jättemånga men några stycken) har varit öppna, lekfulla och väldigt säkra på sig och sin omgivning.

Sealyhamterriern som vann såg fin ut för en oinvigd, har aldrig mött en tror jag, men att lyfta den i halsen när den skulle upp på bordet såg lite obekvämt ut.
 
Många av de jag tittade på hade inte bara tveksam exteriör (jag blev lite chockad av rottweilern, det kanske bara var länge sen jag såg en men minns dem som rätt annorlunda) en del såg också lite obekväma och i vissa fall rädda ut. I beteende var det roligast att titta på Alaskan malamute, ibland önskar jag att jag hade tid och ork med drag, jaktinstinkt och stor hund för alla Alaskan malamute jag mött (visserligen inte jättemånga men några stycken) har varit öppna, lekfulla och väldigt säkra på sig och sin omgivning.

Sealyhamterriern som vann såg fin ut för en oinvigd, har aldrig mött en tror jag, men att lyfta den i halsen när den skulle upp på bordet såg lite obekvämt ut.

Jag gillade västgötaspetsen! Såg ut som ett trulig barn när han blev inburen och verkade i övrigt inte verka vara där för någon annans skull än sin egen.
 
Av någon anledning hamnade jag hos settrarna. Förutom att de såg allmänt bedrövliga ut, varför rakar man halsen på dem? Ser ju mest ut som att de precis varit hos veterinären eller haft ett skavande halsband O_o

Det rödvita irländska var dock en frisk fläkt i sammanhanget! Även om den spg lite ut som att den kommit fel 😅

Va söt den rödvita var 😁 va tvungen att kolla!
 
Jag tyckte den var väldigt vacker! Såg mer ut som en hund som faktiskt kan jaga än en som ska trava på linje? :confused:

(Sen tycker jag ju att det är fantastiskt att se en del utställningsafghaner som rör sig, men det känns inte rätt för en vinthund...)
Precis! Jättetrevligt att se :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp