Nattjobbare, vad jobbar ni med?

När jag jobbade natt var jag på ett LSS-gruppboende. Oftast surfade jag mig genom nätterna. Ibland pluggade. Jag skulle vara där, vaken och göra några sysslor som tog typ 2 timmar. Passen var på 11 timmar.

Jag jobbade på behandlingshem. Vi hade några få sysslor bara (torka golv i korridoren, gå igenom packning om det kommit någon ny, vika lite tvätt) eftersom det ju skulle vara tyst så patienterna kunde sova. Det var tvångsvård och låst avdelning så vi var ju tvungna att vara vakna om något skulle hända. Var någon enstaka natt som någon patient var vaken och behövde stöd, annars sov dom.

Jag kollade på tv utan ljud, surfade lite, läste lite böcker.

Min mamma är sjuksköterska och jobbar natt. Pappa jobbade på ett stålverk och de hade produktion dygnet runt, var bara kontorsnissarna som enbart jobbade dagtid.

När jag jobbade natt var jag på ett LSS-gruppboende. Oftast surfade jag mig genom nätterna. Ibland pluggade. Jag skulle vara där, vaken och göra några sysslor som tog typ 2 timmar. Passen var på 11 timmar.
Ungefär som mitt jobb, men jag jobbar på kortis och har tillsyn under natten på brukarna som vistas hos oss. ;) Väldigt trevligt och roligt jobb i det stora hela (träffar brukarna på kvällen/morgonen vilket är lagom för mig)

Jag arbetade som städare på ett gym. Dåligt betalt och sjukt stressigt.. Man var helt slut efter varje pass.

Jobbade i polisens ledningscentral. Inte bara natt dock, men vi la själva vårt schema så jag valde att bara jobba kvällar och nätter. 8 timmars pass men vi fick kompensation så en natt räknades som mer (minns inte om det var 9 eller 10 timmar) så med många nätter kunde man göra färre pass på en månad. Även kvällspasset räknades upp lite mer medan för dagpassen fick man ingen extra tid alls. Älskade jobbet och hade gärna jobbat kvar men med den nya organisationen med färre men större centraler så tackade jag för mig.

Jobbade natt ett tag på asylboende. Hade hand om städning i gemensamma utrymmen (toaletter duschar korridorer matsal osv), gav skolbarnen frukost på morgonen och fanns där ifall en nödsituation skulle uppstå.

Tidningsbärare :), jobbar 2,5-3h per natt 6 dagar i veckan och trivs ganska bra :).
Var iofs bättre innan omorganisationen när man hade kortare distrikt men samma sluttid som nu..

Tidningsbärare :), jobbar 2,5-3h per natt 6 dagar i veckan och trivs ganska bra :).
Var iofs bättre innan omorganisationen när man hade kortare distrikt men samma sluttid som nu..

Räknas det som heltid? Eller tjänar du så man klarar sig liksom? Låter skönt med så få timmar!

Jobbade natt i nästan åtta år på nattklubb.
Dåligt betalt, otacksamt men väldigt kul!
Fick se en hel del konserter också.

Har jobbat sovande jour på lss-boende (16.30-08) och haft en del "halva nätter" som tidningsbud (kl 02-06) och som konduktör (både 18-03 och 04-10). Nu har jag vanliga kontorstider men kan sakna de udda tiderna ibland.

Jobbade skift som maskinoperatör i några år. 5-skift var absolut bäst. 4-skift sög och 3-skift var nice men gav lite för lite pengar då nattpasset försvann

Senaste 12 åren natt inom akutpsyk, 21-07.15, låg alltid ca 40 timmar plus på flexkontot. Må ti, fre, lör, sön, ons, to o så rullade det på. Ledig ons, to var 6e vecka. Heltidslön för 32.22/h vecka, utslaget på 6 veckor. Nice för både mig o hundarna.
Långpromenad både före o efter jobbet/nattis, på olika ställen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
839
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
792
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 456
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka