Nattjobbare, vad jobbar ni med?

Jag jobbar på gränsskyddsgrupp på tullen, gör ca 3 nätter/månad. Ungefär samma tider som @Sleepan men bättre schema :D
Just nu är jag dock utredare så nu jobbar jag stort sett dagtid. Skitjobbigt!

Har tidigare jobbat på LSS-boende, med sovande jour. Rätt gött, men samtidigt ganska tråkigt.

@Alexandra_W Intressant. Hade ingen aning om att administrationen pågick även på nätterna.

På förvarsenheten gör den det. Det är en 24/7-verksamhet. Just för att dels så tar polisen folk på nätterna med, personer dömda till utvisning friges efter midnatt på frigivningadagen (och ska de då tas i förvar måste beslut administreras och skrivas då) och i själva förvarslokalerna så är personer vakna dygnet runt (det är nog banne mig fler som är vakna på natten och sover på dagen än tvärtom)

Finns en jour på Arlanda med. där finns även beslutsfattare dygnet runt.

Själva asyl- och mottagningsdelen har kontorstid dock. Förvaltningsprocessenheterna med. Men förvaret och jouren kör 24/7 alla årets dagar. Och polisen då såklart. (De ärenden polisen äger så även om de då är handläggande myndighet så inne på förvaret är det ingen större skillnad i det dagliga).

Glömde btw en av de vanligaste arbetsuppgifterna på natten - hantera när de kommer in med överklaganden.

På förvarsenheten gör den det. Det är en 24/7-verksamhet. Just för att dels så tar polisen folk på nätterna med, personer dömda till utvisning friges efter midnatt på frigivningadagen (och ska de då tas i förvar måste beslut administreras och skrivas då) och i själva förvarslokalerna så är personer vakna dygnet runt (det är nog banne mig fler som är vakna på natten och sover på dagen än tvärtom)

Finns en jour på Arlanda med. där finns även beslutsfattare dygnet runt.

Själva asyl- och mottagningsdelen har kontorstid dock. Förvaltningsprocessenheterna med. Men förvaret och jouren kör 24/7 alla årets dagar. Och polisen då såklart. (De ärenden polisen äger så även om de då är handläggande myndighet så inne på förvaret är det ingen större skillnad i det dagliga).

Glömde btw en av de vanligaste arbetsuppgifterna på natten - hantera när de kommer in med överklaganden.
Det är ju så logiskt att jag borde ha fattat det.

Jobbar kvällar och nätter som vikariesamordnare, trivs inte så bra och dåligt betalt.
Jobbar även någon natt i veckan som personlig assistent, älskar det jobbet och kan se fram emot arbetspassen. Jobbar även helger som PA på samma ställe. Gillar barnet jag jobbar med mycket och familjen är underbar och ger mig trygghet.

Jobbar som usk på demensboende, vi är en personal på två avdelningar så det kan bli rätt mycket spring en del nätter. Jag kan hålla igång hela natten om jag vill (det finns alltid nåt man kan göra ex. sprita av bord, stolar, handtag, städa tvättstugor o kök) eller titta lite på tv och ta det lugnare om det inte en "orolig" natt. Motion får man absolut, hade stegräknare några nätter och kom lätt upp i 10.000 steg. Försöker om tillfälle finns ta det lite lugnare mellan 03-05 för att vara snäll mot kroppen.

Mycket intressant tråd. Både att få inblick om vad som egentligen görs i diverse jobb, och hur folk tänker om organiserandet av sitt liv och arbetstidernas relation till det.

Reflekterar att det är övervikt mot omsorgsyrken. Även om det är en stor nattbransch så trodde jag det skulle bli fler andra jobb. Kommer en viss överrepresentation av mängden kvinnor på Buke, kanske?

Själv skulle jag aldrig klara dygnsvändande och behöver dessutom avverka stora saker jag ska få gjort i början av dagen så kass på ett kvällsjobb också.
Urtypen för en kontorstids-människa. :)

Så bra att vi är en massa olika sorters människor som tillsammans kan fylla alla varierande funktioner som behövs i samhället! :up:

Jag har också ett administrativt nattjobb. Jobbar som medicinsk sekreterare på en akutmottagning. Precis som dagtid så sköter vi allt det administrativa runt sjukvården (vilket är så mycket mer än ni kan ana:angel:). Patienter ska skrivas i och ut i alla våra datorsystem, telefonen svaras i, all dokumentation kring journaler och remisser, dokumentation under larm (svårt sjuka/skadade patienter som kommer in), serva vårdpersonalen med diverse administrativa och tekniska uppgifter osv. osv.

Har tidigare, som flera andra i tråden, även jobbat natt som personlig assistent men även inom restaurangbranschen.

Själv skulle jag aldrig klara dygnsvändande och behöver dessutom avverka stora saker jag ska få gjort i början av dagen så kass på ett kvällsjobb också.
För mig fungerar det inte att ställa om dygnen - men jag har ganska skev dygnsrytm från början. Så att vara vaken några timmar extra är helt okej, däremot att behöva gå upp och komma iväg på möten vid 8.30 är döden och förstör förra dagar. Så för mig fungerar en "renodlad" nattjänst men hade jag behövt jobba 3-skift eller nåt hade jag kraschat.

Jag älskar natt, passar mig kanon. Ställer om helt problemfritt med. Treskift skulle däremot döda mig, och kontorstider gör mig helt slut. Men ren natt är himmelriket för mig. Tyvärr är det ju rätt ont om nattjänster i mitt yrke men..

Blev nyfiken pga en tråd i "barn". Ni som jobbar natt, vad jobbar ni med? :)
Jag jobbar natt på ett LVM-hem. Vi gör typ inte så mycket på natten utan det blir mycket tv-tittande. Jobbar mellan kl 21:15-07:10 på ett schema som är 75% så jag är ledig väldigt mycket, vilket jag primerar i livet. Lönen är helt okej då den är statlig.

Jag är vikarie på ett äldreboende, jobbar både dag, kväll och natt, nätterna är tio-timmarspass, vissa nätter är lugna och vissa händer det mer. Trivs med att jobba natt =).

//r

Jobbar inte natt nu men har blivit erbjuden 2 olika, vet inte om jag blir kvar där jag är eller väljer något av dom andra 2.

Jag kör truck inom fordonsindustrin nu och dom 2 jag har blivit frågad om är oxå köra truck inom fordonsindustrin eller i hamnen.

Oavsett om jag byter eller inte kommer jag ha kvar samma AG.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
839
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
792
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
284
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej, Årets lönesamtal nalkas på torsdag och jag har funderat så mycket de senaste veckorna kring min lön. Vi är 5 personer som gör... 2 3
Svar
48
· Visningar
2 456
Senast: VLMF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka