@Alexandra_W Intressant. Hade ingen aning om att administrationen pågick även på nätterna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Alexandra_W Intressant. Hade ingen aning om att administrationen pågick även på nätterna.
Det är ju så logiskt att jag borde ha fattat det.På förvarsenheten gör den det. Det är en 24/7-verksamhet. Just för att dels så tar polisen folk på nätterna med, personer dömda till utvisning friges efter midnatt på frigivningadagen (och ska de då tas i förvar måste beslut administreras och skrivas då) och i själva förvarslokalerna så är personer vakna dygnet runt (det är nog banne mig fler som är vakna på natten och sover på dagen än tvärtom)
Finns en jour på Arlanda med. där finns även beslutsfattare dygnet runt.
Själva asyl- och mottagningsdelen har kontorstid dock. Förvaltningsprocessenheterna med. Men förvaret och jouren kör 24/7 alla årets dagar. Och polisen då såklart. (De ärenden polisen äger så även om de då är handläggande myndighet så inne på förvaret är det ingen större skillnad i det dagliga).
Glömde btw en av de vanligaste arbetsuppgifterna på natten - hantera när de kommer in med överklaganden.
För mig fungerar det inte att ställa om dygnen - men jag har ganska skev dygnsrytm från början. Så att vara vaken några timmar extra är helt okej, däremot att behöva gå upp och komma iväg på möten vid 8.30 är döden och förstör förra dagar. Så för mig fungerar en "renodlad" nattjänst men hade jag behövt jobba 3-skift eller nåt hade jag kraschat.Själv skulle jag aldrig klara dygnsvändande och behöver dessutom avverka stora saker jag ska få gjort i början av dagen så kass på ett kvällsjobb också.
Jag jobbar natt på ett LVM-hem. Vi gör typ inte så mycket på natten utan det blir mycket tv-tittande. Jobbar mellan kl 21:15-07:10 på ett schema som är 75% så jag är ledig väldigt mycket, vilket jag primerar i livet. Lönen är helt okej då den är statlig.Blev nyfiken pga en tråd i "barn". Ni som jobbar natt, vad jobbar ni med?![]()