Need some help

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Juno
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 9
  • Visningar Visningar 989
J

Juno

För en och en halv vecka sedan köpte jag en ny Globus Loke.
Fick den utprovad och allt, kändes toppen men nu efter att ha ridit i den en vecka så tycker jag att stoppningen i "panelerna" (?) (de som ligger an mot hästens rygg) har blivit knöliga! Både syns och känns att det är knöligt..

Hur ska jag gå till väga, känner att jag var så noga med att få det att funka, men är inte alls nöjd nu....

Nån som har liknande erfarenhet?

Sv: Need some help

Hör av dig till dom som provade ut sadeln. Den behöver antagligen stoppas om. Efter så kort tid ska du inte bekosta det utan jag anser att affären ska betala en omstoppning.

Det har varit ganska många som har haft samma problem med just globus sadlar. Man ska helst stoppa om dom innan första användningen om det är en sadel under 7.000 kr.

Globus är tyvärr kända för dåliga stoppningar och sneda bommar!
Skulle själv aldrig lägga en Globus på mina damer!
Tyvärr är de inte enkla att reklamera , i alla fall inte i de 4 kompisar jag känner som har haft problem!

Sneda bommar? Jag har då aldrig haft problem med sneda bommar på mina Globussadlar och haft en del.
Som någon skrivit så bör man stoppa om en sadel under 7 lax på en gång så är man "säker".

Here we go again. Globus är helt ok sålänge man kollar bommen och stoppningen precis som på alla andra sadlar.

TS i låg/mellan-prisklass tycker jag att man alltid ska byta ut stoppningen. Den brukar inte vara så bra i de sadlarna.

Okej, jag gav närmare 9000 kronor för denna sadeln, trodde att man kunde vara lugn på att de var bra.. :crazy:

Jag ska ta med den till återförsäljaren så de får kolla på den idag, tack för alla svar!

Behövs egentligen ingen kommentar,men du borde väl själv märka att det är MÅNGA som har problem med sina Globussadlar!!!!!!!
De är dessutom inte så billiga längre utan att man ska kunna få en sadel som duger att rida i,inte bara en vecka!
Detta är inte acceptabelt.

Jag åkte med sadeln till återförsäljaren och de sa att så ska det verkligen inte se ut, tog sadeln och skickar den till tillvärkarna.
Återförsäljaren sa själv att de inte ville stoppa om den och låtsas som det var bra så, utan de ville att Globus själva skulle få se och fixa till den.

Dom lånade ut en annan sadel till mig under tiden, skulle ta ca en vecka trodde dom...
Så nu hoppas jag på att detta löser sig. :cool:

Man kan aldrig vara oförsiktig när man köper ny sadel (speciellt om den är beg.) oavsätt vad den kostar

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 081
Hästvård Jag köpte mitt sto Barka för ungefär ett år sen. Då hade jag redan ridit henne under flera år och var väl bekant med att hon haft...
Svar
16
· Visningar
3 022
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 864
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra... 3 4 5
Svar
89
· Visningar
11 007
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka