Sv: Neeej vovven åt choklad!!
Kom precis hem från en liten stadstrip och när jag kom hem visade det sig att vovven haft party här hemma. Han hade bla kommit åt en chokladkaka o ätit av den.
Det var sån här choklad han åt, ca 3-4bitar. Tror ni det är någon fara?? Är lite orolig.. Hunden i fråga är en amstaff på 10mån.
Skulle inte tro att det är någon större fara.
Min hund åt en gång upp en helt ny chokladask, wienernougat, över natten, han öppnade plats och allt!

Blev såklart orolig då man alltid hört att choklad är farligt, vilket det oxå är, men enligt djursjukhuset som jag ringde så är nougat och mjölkcholad inte alls farligt på samma sätt, självklart så ska man inte ge massor av sådant.
En annan gång åt han upp en hel påse Fischermans Friend.. halstabletter..han hittade i husses byxficka..
Tyckte han lät lite konstigt när jag kom upp på morgonen, han liksom väste, började kolla runt och hittade den sönderslitna påsen .. Det var ingen fara det heller, väsandet gick över efter några timmar..
En tredje gång så åt han upp en glödlampa -sockel!

Då fick vi rådet att ge sparris, så det har vi alltid hemma numera, i fall att något oförutsägbart sker..han klarade den pärsen oxå..
Mycket tok dom kan hitta på de små liven, detta skedde när han var valp/unghund..