Negativ påverkan på de mina?

snurpe

Trådstartare
Med jämna mellanrum kikar jag upp på de olika katthemmens sida. Så även idag :smirk: Fastnade direkt vid en katt som jag är nästan hundra på att det är samma som jag förälskat mig i vid ett tidigare tillfälle.

Skrev till och med en tråd om henne här på buke för att jag inte kunde släppa tanken på henne :) Valde då att försöka glömma henne. Och nu har det kommit upp en kisse som är identisk :eek: Måste vara samma! Och självklart började jag åter igen fundera över mina möjligheter att ta hem henne :)

Situationen är denna. Hemma har jag två kissar som var väldigt rädda för människor när de kom till mig. Först nu 1,5 år gamla är de mycket tillgivna :love: Men fortfarande är de reserverade mot nya människor som kommer på besök. Men som sagt väldigt keliga mot mig och sambon - vi har verkligen gjort framsteg! Denna kisse som finns på katthemmet är tydligen jätterädd och ligger mest och gömmer sig under en byrå :( Jag skulle mer än något vilja ta hem henne och erbjuda henne bästa tänkbara miljö. Men hur kan det påverka mina två som tidigare varit mycket rädda? Kan den nya skrajsna lilla tösen göra dem tveksamma mot människor igen? Jag tror mina två kan ha en positiv inverkan på lilla tösen för de litar verkligen på mig till 100% och jag tror det kan smitta av sig. Men jag är lite rädd att "smittandet" går åt andra hållet, dvs att hon gör mina skrajsna igen. Säkert inte mot mig, men det kanske kan stoppa upp i accepterandet av främmande folk?

Vad tror ni? Vill så gärna ta henne och har gott om utrymme och ekonomiska resurser. Det det hänger på, liksom förra gången, är vad mina två säger.

/snurpe
 
Nu har jag ringt och pratat med sambon och bett honom tänka över om han kan tänka sig bjuda in en katt till i hemmet. Förklarade för honom att detta betyder jättemycket för mig... blir så ledsen när jag läser på katthemmens sidor... sida upp och sida ner med underbara katter som ingen vill ha :cry: Vill så gärna hjälpa och även om jag bara kan hjälpa en av tusentals är det iaf en som fått komma till ett bättre hem :)

Det var sambon som avstyrde det hela förra gången, men han lovade att tänka över det hela nu :)

/snurpe
 
Hoppas att ni kan ta hand om kissen.

Känns skönt att höra att det finns godhjärtade människor där ute för alla övergivna katter. :bow:
 
Jag vill ju så gärna, denna gång ännu mer än förra gången :) Och jag har ju förutsättningarna, hoppas bara så innerligt att mina två inte tar illa upp, men kanske kan det vara nyttigt för dem också :)

Denna katt är helt underbar! :love: Har sidan med henne liggande uppe och är så sugen på att ringa kontaktpersonen under morgondagen :)

/snurpe
 
Nu har jag ringt på Vitnos så hon ska flytta hit :banana: :banana: :banana:

Här är min blivande tös

Kontaktpersonen var jättetrevlig och jag tror det ska fungera bra och är beredd på att ägna henne mycket tid :) Hon skulle återkomma när hon pratat med en annan om hur vi ska transportera hit henne :banana:

Lova att hålla tummarna för att mina två kommer vara snälla mot henne!

/snurpe
 
Vilken söt katt !

Hoppas verkligen att dina katter accepterar den nya ! Jag håller iallafall tummarna.
 
Men gud vad roligt!

Hon var ju helt underbart söt :love:

Ge det bara tid så kommer det nog att gå hur bra som helst.

Lycka till :bump:
 
Å Vitnos har jag velat ta hand om sedn första gången jag såg och läste om henne :) Så underbar liten katt, men väldigt skygg väl? Vart bor hon nu? Förut bodde hon ju på Öland, jättenära mig. Fast jag har 4 katter redan, varav en skygg, så det har bara varit en dröm, som du får uppfylla åt mig :) Lilla söta Vitnos, hoppas hon ska trivas hos er!! :bow:
 
Jo, jag har också drömt om henne länge :love: Hon är tydligen väldigt skygg men har börjat våga visa sig i samma rum som människor och har vid något tillfälle ätit mat ur handen. Men Lena på KKS berättade också att det aldrig är någon som direkt försökt närma sig henne på allvar heller så hon är nog inte helt omöjlig om man bara ger det tid :)

Jag hoppas också hon ska trivas och längtar efter henne!

/snurpe
 
Vad kul att du/ni fastnat för Vitnos.....ljuvlig tös :love:

Jag träffade henne när jag var med våra "stödisars" kontaktperson och skulle lämna en annan katt till sitt nya hem......Kontaktpersonens bil gick sönder och vi fick spendera natten hos din kontaktperson och träffa hela hennes gäng......

Vitnos påminner lite om vår Freja, inte i färgerna dock, jättevacker!! :)

Hoppas att allt går bra!

Mvh C + Gänget
 
Är det möjligtvis du och min kontaktperson (du vet nog vem ;)) som bor i samma trappuppgång?? *nyfiken*
 
He he he......nja, inte i samma trappuppgång men väl boendes på samma gård :D

Roligt att höra att det går så bra för vackra Alicia.... :) Tokförälskade mig i dina/ Alicias småttingar.... :love: Attans att man har 5 egna och ett gäng stödisar annars hade jag, läs sambon, nog kidnappat både Musse och Tingeling ;)

Mvh C + Gänget
 
*ler stort* jag hade mer än gärna behållt dem själv också, om jag bara kunnat!! :love: :cry: Var så enormt ledsen dagarna innan de skulle flytta, men när vi väl lämnat dem var det mkt lugnare än jag anat, jag kände liksom att där får de det kalasbra. Visst hade jag kanske kunnat önska en lite större lägenhet eller varför inte ett hus mitt i skogen så de kunde få leka utomhus, men detta är bra, rentav bättre än hos mig. Hos mig hade jag lite krux med lådan med dem, hände en hel del olyckor men hos nya ägarna har det inte hänt en enda olycka. Hos mig sov de oftast i fåtöljen eller i klätterträdet, hos nya ägarna sover de i sängen. De har mer tid för kissarna än jag hade haft, med 4 till i huset! ;) Dessutom var det bra för Alicia när de flyttade, hon var så överbeskyddande och sprang oh vaktade ungarna jämt. Hon har förändrats mkt positivt efter Tingeling och Musse flyttade. Men aaah i hjärtat :( Träffade deras nya matte senaste idag i stallet, Tingling hade fått gå ute i sele för första gången höromdagen och hon hade varit SKITRÄDD! hihi strykit längs marken... Men de ska träna lite då och då, för det är ju härligt för kissarna att få komma ut ibland och använda alla sina sinnen.

aaaah nu saknar jag mina småttingar :( ju mer man tänker på dem, desto jobbigare.. De var mina små änglar. Jag kunde missa skolan pga att jag lekte/gosade med dem och glömde tiden :o och tom hästen kom i andra hand ibland när kissarna stal min uppmärksamhet och tid istället :D

De var så bedårande att det skar i hjärtat av lycka att se på dem. De där två hängde ihop jämt, sov PÅ varann jämt och lekte alltid ihop, även när de lekte med de vuxna katterna.

Men nu är de ju snart vuxna, kommer säkert inte känna igen dem när jag hälsa på! :eek: Snart 6 månader gamla ju.. Hjälp...

Jag önskar jag hade ett eget hus, för nu när jag bor hemma är det svårt att bestämma hur många katter familjen ska hushålla :smirk:

/Veronica som glömde takca för komplimangerna juh!! :o
 
Vet hur det känns....har "tokångest" för att våra småttingar ska flytta snart :(

Detta är "vår" fd. skygga hona Sallys småkottar....jag var med när hon födde, sambon fick hjälpa den ena lilla att andas och nu är det snart för de sista 2 att flytta till sina nya hem... :cry: :cry: :cry:

Usch, vad jobbigt.....som tur är köpte mamma 2 av töserna så de kommer jag/ vi träffa så ofta vi vill! :)

Sally är rätt trött på flickorna nu....smäller till dem och hoppar upp dit småttingarna inte når :smirk:

Mvh C + Gänget
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
3 716
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
10 916
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 821
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp