Bukefalos 28 år!

skuggan_

Trådstartare
Hejsan nu är gerbil nummer 2 sjuk:confused: Hon har haft en utväxt ett tag och nu har hon börjat blöda ur den:cry::crazy: VAD SKA VI GÖRA? Har läst och har hört att den borde somna in men ingen har öppet nu och jag TÄNKER inte avliva henne själv! Några tips?

// skuggan_ :(
 
Sv: Nej!

Hejsan nu är gerbil nummer 2 sjuk:confused: Hon har haft en utväxt ett tag och nu har hon börjat blöda ur den:cry::crazy: VAD SKA VI GÖRA? Har läst och har hört att den borde somna in men ingen har öppet nu och jag TÄNKER inte avliva henne själv! Några tips?

// skuggan_ :(

Men komigen nu buke! Ingen som har något tips tills i morgon?

// S
 
Sv: Nej!

Så tråkigt :(

Är den allmänpåverkad eller har den bara fått ett sår? Vad pratar vi om för storlek på utväxt och sår?
Gerbiler är inte min grej men det logiska vore väl att skriva; stoppa blödningen, håll såret rent och se till så den får i sig mat och vätska. Ge den en fin sista kväll om inte annat.

Många tröstkramar
 
Sv: Nej!

För lite bättre råd än det jag hade att komma med i tidigare inlägg;

Agria Telefonveterinär (kostar 25 kr); 0900-100 51 61

Strömsholms djursjukhus telefonrådgivning; 0220- 458 00
 
Sv: Nej!

För lite bättre råd än det jag hade att komma med i tidigare inlägg;

Agria Telefonveterinär (kostar 25 kr); 0900-100 51 61

Strömsholms djursjukhus telefonrådgivning; 0220- 458 00

Blåstjärnan ringde jag till och iom att det kommer var kan det vara en böld så vi la om det tills imorgon.

// S
 
Senast ändrad:
Sv: Nej!

Det löser sig!
Ring och få en prisuppgift för och främst. Sen:

*Kanske kan man dela upp betalningen och få fakturerat så att du inte behöver betala allt på en och samma gång. Hör med djursjukhuset.

*Om inte så prata lugnt och förståndigt med din mamma. Vad tycker hon ni ska göra då? Även hon borde ju inse att är ett djur sjukt så låter man det inte vara vind för våg; "självdö eller repa dig" typ. Kanske kan ni komma upp med en avbetalningsplan sinemellan? Jag kan inte tänka mig att vården för en gerbil kan gå på särskilt mycket ändå (!?)

*Hör med vänner, kollegor, stallkompisar, etc om ingen kan låna ut lite pengar

*Kanske finns det något litet jobb som behöver göras någonstans? Knappast någon gräsklippning så här års, men grannungarna kanske behöver passas, syrrans vinterjackas dragkedja lagas, bilen tvättas... ja...

*Sälj något på Tr*dera, B*ocket, eller liknande ställen. Kanske finns det en secondhandbutik någonstans där du bor som kan ge en liten slant för gamla kläder/prylar du har liggandes.

*Ge dig ut på jakt efter pantburkar

*Leta igenom gamla väskor, jackfickor, leta bakom soffan, under kylskåpet, ja,vartän man kan tänkas tappa småpengar.

Många bäckar små!

Sen är det ju lätt att vara efterklok, men jag vill ändå påpeka vikten att ha en liten kassa undanstoppad där det finns pengar när olyckan är framme och veterinär behöver inkallas. Lägger man undan det lilla som kan undvaras så slipper man stressa runt sen när man väl sitter i skiten. Nu vet jag ju inte hur du har det heller. Kanske har du haft en kassa men den nyss har länsats.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nej!

Verkar inte som det då min mamma vägrar ta henne till vet, måste ringa och se vad det kostar och se om jagkan fixa det på annat sätt. FAN VAD JAG HATAR MIN MAMMA:mad::cry:

Men hur resonerar din mamma egentligen:confused:

Eftersom du inte är myndig så är ju hon ansvarig för djuren även om de är dina, hon måste ju gett sitt godkännande när du köpte dem!
Det var ju likadant med katten som behövde kastreras (har det ordnat sig för den förresten?)
Man kan ju inte bara låta sina barn skaffa en massa djur och sedan inte bry sig om ifall djuren mår dåligt.

Vad händer om din häst blir sjuk? resonerar hon likadant då med? Att ta en gerbil till veterinären är ju en skitsumma i jämförelse med om din häst skulle få kolik t.ex.

Jag lider verkligen med dej och dina djur, det är för djävligt att vuxna inte tar ansvar:mad:
 
Sv: Nej!

Men hur resonerar din mamma egentligen:confused:

Eftersom du inte är myndig så är ju hon ansvarig för djuren även om de är dina, hon måste ju gett sitt godkännande när du köpte dem!
Det var ju likadant med katten som behövde kastreras (har det ordnat sig för den förresten?)
Man kan ju inte bara låta sina barn skaffa en massa djur och sedan inte bry sig om ifall djuren mår dåligt.

Vad händer om din häst blir sjuk? resonerar hon likadant då med? Att ta en gerbil till veterinären är ju en skitsumma i jämförelse med om din häst skulle få kolik t.ex.

Jag lider verkligen med dej och dina djur, det är för djävligt att vuxna inte tar ansvar:mad:

Jadu, katten slutade så fort vi tog bort sanden som tog bort lukten!
 

Liknande trådar

Kultur Jag läste mycket poesi när jag var yngre då jag också själv var aktiv med skönlitterärt skrivande. Sen har jag tappat bort det men nu...
Svar
0
· Visningar
183
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
757
Senast: Nepenthe
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
11
· Visningar
2 043
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 090
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp