Bukefalos 28 år!

Nerkörda brevlådor

Rugge

Trådstartare
Så var det dags igen
Vi bor ut med en 70 väg, som trafikeras av ganska många tunga fordon

Idag har våra brevlådor blivit nerkörda av ett fordon, vars förare ej har givit sig tillkänna. Sist detta hände, så var föraren ansvarig nog att ta kontakt med oss, och åkeriet bekostade då nya lådor och fixade en funktionell uppställning av dessa

Men vad gäller nu när den som kört ner sig ej gett sig till känna? Vänder vi oss till trafik/vägverket för att få ersättning?
 
Så var det dags igen
Vi bor ut med en 70 väg, som trafikeras av ganska många tunga fordon

Idag har våra brevlådor blivit nerkörda av ett fordon, vars förare ej har givit sig tillkänna. Sist detta hände, så var föraren ansvarig nog att ta kontakt med oss, och åkeriet bekostade då nya lådor och fixade en funktionell uppställning av dessa

Men vad gäller nu när den som kört ner sig ej gett sig till känna? Vänder vi oss till trafik/vägverket för att få ersättning?
Knappast trafikverket, möjligtvis trafikförsäkringsföreningen.
 
Tack, men då kanske vi kan höra av oss till "vårt" kontor, och hämta det där istället sålänge
Ev. kan du komma överens om att om att det lämnas i en grannes låda om du har flexibla brevbärare. Här hade vi en vinter en ersättningslåda som stod på en skottad avsats i snövallen tills tjälen gått ur marken så det gick att sätta upp något nytt. Då lade de både min och grannens post i samma omärkta låda.
 

Liknande trådar

S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 409
Senast: moonstruck
·
H
Hästmänniskan Hej! Jag har några frågor gällande ridning och allemansrätten! Har läst en massa som att: "det är inte tillåtet att rida på...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 128
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp