nervös hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 045
M

Monkmonk

Kan man på något sätt miljöträna och lugna ner en nervös hund.
Tyvärr ( kan man nog säga ) är denna tik 4 år.
Hon har problem med andra stora hundar pga en olycka då hon var ca 1 år.
då hon levt ute på landet i hela sitt liv och nu flyttat till stan ( dock inte mitt i stan men det är ändå mer folk och rörelse här än där hon bodde förr ) .
Så min fråga är; kan man börja miljöträna nu som man gör på en valp/unghund och kommer det att ge resultat ? vet att det kan vara ganska individuellt men i stora drag ?
skulle vara jättejätteglad över svar då denna tik bortsett från hennes bristande mentalitet är en helt underbar hund med en massa talang att ta vara på !

Sv: nervös hund

Det klart att du kan, men någonstans så finns ju en gräns för vad hon klarar. Men bara du själv anser dig tillräckligt kunnig för att läsa "vad hunden går för" så tycker jag träning är ok.

Men för stimmiga platser bör hon helt enkelt få slippa.

Liknande trådar

Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 437
Senast: Capybara
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 412
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 061
Senast: Maniac123
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
995
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet