nervös inför röntgen..

Sv: nervös inför röntgen..

alla borta av samma saker....

vet sa när vi va in med honom som 13 mån att vi skulle avvakta då han var så stor. röntgade då men resultatet blev ofullständigt sa dom... var otroligt slapp då.. men vet hoppades att de berodde på att han växte så otroligt mycket då...

han har till för inte så länge sedan varit otroligt framhalt. blev op i halsen där en slags kalcium tumörknöl växt fram runt muskler mm...

så att titta på hans rörelse schema är lite vanskligt..

nu missförstod du mig. OM han har ont nu, tar det smärtstillande bort den smärtan. om du INTE kan se någon förändring på din hund, som kan ha med smärttillstånd att göra (humör/puls/andning) så har din hund med största sannolikhet INTE ONT. tar du bort honom, så tar du bort en frisk hund, oavsett vad han får för bokstav.

höftledsproblem, vissa var helt tomma... sedan var det ngn som fick nåt på armbåge/armbågar oxå.. dvs dålig runt om... alla är inte röntgade ännu heller...

Ok. Ja jag har skrivit vad jag tycker och tänker kring detta, mer kan jag inte göra.

Måste dock poängtera att D höfter INTE behöver betyda katastrof och om du väljer att avliva hunden innan på plats innan ens SKK gjort sin bedömning så ja då är det orättvist mot hunden.

han ahr haft ett liv med rejäl otur.. gått på medicin i omgångar.

han vxte rejält så han hade ont. fick knappt röra sig utan små små rundor på tomten. var ivg till vet då det inte släppte å han var fortfarande halt vid 10 mån. röntgade halsen då vihittaten knöl. vet sa att hältan itne brodde på de.. knölen växte å växte så de blev op. hältan blev bättre men han hade fått ettinlärt mönster att gå.

http://img.photobucket.com/albums/v290/zofine/jocke/Bild028.jpg

sen har de varit sårskador, lekskador dvs man springer rakt ut i skogen å krockar med ett träd...:smirk:

mm mm

nu är han vad vi vet friskt..!!??

men har dettta med röntgen hängande över oss. då så många redan är borta...

men varför ö h t lägga några pengar på röntgen och inte avliva direkt? för är han frisk och smärtfri nu, så spelar det ingen roll vad han får för bokstav. röntgen ska egentligen i första hand ses som ett avelsvärderingsverktyg och i andra för att sålla bort tjänstehundsämnen innan de påbörjar en lång och dyr utbildning. vanliga hundägare har egentligen inte mycket nytta av en röntgen på en frisk hund.

då han aldrig visat smärta som jag tidigare skrivit, så röntgar vi då jag itne vill ha en trasig hund med ev smärta..

sen vill självklart uppfödarna oxå veta..

ja varför skulle itne plåtar kunna säga de... dom visar om han har dåliga höfter...dåliga armbågar... som jag sagt tidigare har fflera i hans kull åkt å röntgat å trots att dessa huindar inte visat ngt somhelt så ahr dessa hundar tagits bort...

tycker att ofta är vi människor egoistiska å behåller hundar för att jamne med medicin lever de bra... jo men till vilket pris i slutändan??

kopplar ner å kollar på OTH på tv

jag pratar inte om att medicinera hundar. jag pratar om att D-höfter inte behöver vara smärtsamt. beroende på hund så kan en del leva ett helt normalt liv, medan andra får ont i tidig ålder. har hunden ont av sina "fula" höfter bör den givetvis tas bort.

jag pratar inte om att medicinera hundar. jag pratar om att D-höfter inte behöver vara smärtsamt. beroende på hund så kan en del leva ett helt normalt liv, medan andra får ont i tidig ålder. har hunden ont av sina "fula" höfter bör den givetvis tas bort.

Jag håller med dig, detta säger ju även våra främsta experter
inom området.

de är ingen mening - hon vill att sin hund ska dö så det blir ingen skillnad vad vi säger. för det står ju på plåten om han har ont :smirk: det är bara en röntgenplåt som kan säga om en hund har ont eller inte. det är ju som men hopphästar - många i eliten som funkar hur bra som helst ha visat sig ha hovbroskförbening - och det är ju ofta en diagnos som inte är så bra. men de tävlar på elitnivå.

så låt hon ta ihjäl sin vän.. jävla tråkigt mot hunden.:(

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 746
Senast: tanten
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 550
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom... 2
Svar
33
· Visningar
5 628
Senast: Hermelin
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
1 369
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tovig katt
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025