Nevada bomlös westernsadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Idka
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 747
I

Idka

Den ifrån Stall Vrå, någon som har en sådan eller provat den?

Jag är intresserad av en sådan men måste isåfall köpa den osedd då jag bor alldeles för långt bort från försäljaren.

Sv: Nevada bomlös westernsadel

Har inte provat just den, men jag skulle tippa på att den i sitsen och passformen är ungefär som en Fitform/Barefoot, och de sadlarna är mycket trevliga :) nackdelen är att du måste ha bra balans i din sits för att kunna rida i den eftersom du inte får nån stötdämpning av sadeln och inget stöd för benen.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
133
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 086
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
536
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 219
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • WE-tråden