Nevele Pride

Status
Stängd för vidare inlägg.

CosmicQueen

Trådstartare
Han före kommer ju i många varmblodstrav hästars stamtavlor o så även i min, hon har honom som farfar... :)
Någon som har foto på honom eller vet nån stans på intrnet där det finns, skulle vara KUL o se honom... :)
 
han var en av världens bästa och det finns utan tvekan mycket information om honom på internet, bara att söka.
du kan t.ex. kika in på min sida, där finns ett någorlunda foto av ett foto.. :)
 
Lite info om honom och en bild finns här
Och så ska jag leta på bilderna jag har på honom och maila dem till dej.... :)
 
Jag vill också ha bilder på han, min hästs farfar........
Mina har försvunnit!! :(
 
oh,den där texten känner jag igen!Det var ju den från lena furbergs serie om honom i nån gammal MinHäst-tidning..jag vart så kär i honom...men vilket humör!Har faktiskt sett en av hans avkommor,zoot suit, som stod på menhammar tror jag.Han var också ilsk.
 
Jag har faktiskt haft en av hans söner som sköthäst. Han var inte rolig i humöret. Lik sin far. Bet en annan tjej rätt i halsen. Kunde flyga på folk och fä lite hur som helst...(Räknade fingrarna efter att ha hanterat honom, he,he)
Straight Jacket stod som avelshingst och skulle så com de andra avelshingstarna motioneras. red honom och fick sitta och "knacka" mellan öronen på honom med ridspöt. Annars promenerade han gladeligen vidare på TVÅ ben, men så länge man knackade mellan öronen höll han sig i skinnet. Fick lite annat att tänka på då.....Fasen vad hackspettar de har här, he,he :devil:
 
Sv: Nevele Pride

Detta är en 4 år gammal tråd om Nevele Pride som helt saknar substans, så jag finner ingen anledning att flytta den till travsidan.
Vill DU veta mer om NP så är rubriken "att ha travhäst" - underforum till "trav" det ställe du ska leta på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
2 665
Senast: Dentaku
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Emma-pemma
·
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 275
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 373
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp