New england dressyrsadel

Olympic Jessica har väl inte sådär jätte stora knästöd som New England. Djupet tycker jag att de ligger på ungefär samma i de tre olika sadlarna. Funderar själv på en Klimke-Miller.
M vH M
 
Har du provsuttit både Olympic Jessica och New England?

Jag har så himmla svårt att välja mellan dom :cry:

Jag har bara suttit i Olympic Jessica och det var på en sadelbock :crazy:
Men New England ser skön ut och verkar rätta till ens sitts, man sitter där man sitter :D

Vet du vem som säljer den sadeln?
Gärna på nätet :)
 
jag provade den på mantorps travshop. passade mina korta ben aldelles utmärkt! knästöden va fasta (hmm ej hård eller mjuka utom lagom... :confused:) vad det nu kan kallas.. djup i sitsen. jag hade jean luc (hoppsadeln) ett tag och kan bara säga grymt skön!!! tyvärr ville hästen muskla sej mer.... :crazy:
 
Någon som har provsuttit/ridit i Olympic Jessica och New England :confused:

Detta är svårt då jag bara har suttit i Olympic sadeln, men New England ser ju sååå skön ut :)

Hur skall jag göra :confused:

Naturligtvis den sadeln som passar hästen bäst!
Men villken skall jag skicka efter först?
 
HEj
Jag har prov suttit i båda modellerna.De är väldigt sköna bägge två men vill man ha stora knästöd tror jag att new england hade kommit först på listan, sedan är frågan hur kvaliten och hållbarheten är och vad är det för bom på den, den har dock ej varit på marknaden så länge, den påminner om Henri De Rivel Dressyr Special.
Hurär bomen på Olympic Jessica ?
De som har (tror) New England är Östrabytrading i Hörby (finns en länk här på buke) och Stallshopen (tror det är www.stallshopen.com)

M vH Mannis
 
Varför skall det vara så svårt att bestämma sadel?
Jag har ju som sagt bara provsuttit Olympic Jessican av dom två :crazy:

I New England sadeln kan man ha för långa eller för korta ben så dom inte hamnar rätt på knästöden?
Kan man få skavsår av dom?
 
säjer bara de *suck*

åk med din häst till en affär där de har många olika sadlar och modeller. då får du även hjälp direkt att prova ut en...

om din häst nu var svår att lasta så börja öva!! ingen ursäkt att veterinären bor nära. om den skadar sig så allvarligt att dne måste in på djursjukhus då?? då blir det värre. å det ka nma nnog inte skriva på försäkringspapprena sen att hästen ville inte gå in i transporten så den självdog hemma?? om jag vore so mdu så skulle jag öva att lasta.

sne tycker iten jag att du ska storra dig blind på ett visst märke på sadeln. det finns massor av olika modeller och prisklasser. finns kanske tillåme någon märekslös till billigtpris som kasnke inte alls är så dålig. vem vet?

fast det finns ju iofs mycke jag skulle prioritera framför en ny sadel. tex att hästen har en ordentlig försäkring, vaccination, hovslagare, och SADELUTPROVARE!! sen börja leta märke när du provat ut en ordentligt

lycka till!
 
säjer bara de *suck* de finns massor av sadlar å välja på!

:)åk med din häst till en affär där de har många olika sadlar och modeller. då får du även hjälp direkt att prova ut en...

om din häst nu var svår att lasta så börja öva!! ingen ursäkt att veterinären bor nära. om den skadar sig så allvarligt att dne måste in på djursjukhus då?? då blir det värre. å det ka nma nnog inte skriva på försäkringspapprena sen att hästen ville inte gå in i transporten så den självdog hemma?? om jag vore so mdu så skulle jag öva att lasta.

sen tycker inten jag att du ska stirra dig blind på ett visst märke på sadeln. det finns massor av olika modeller och prisklasser. finns kanske tillåme någon märekslös till billigtpris som kasnke inte alls är så dålig. vem vet?

fast det finns ju iofs mycke jag skulle prioritera framför en ny sadel. tex att hästen har en ordentlig försäkring, vaccination, hovslagare, och SADELUTPROVARE!! sen börja leta märke när du provat ut en ordentligt

lycka till!
 
Du behöver inte läsa detta inlägg :mad:

Jag har redan en bar försäkring, vaccination och hovslagare.

Jag har ingen transport för att jag inte använder en sådan mer än om hästen skall byta stall, villket har hänt 3 ggr.

Jag har ingen att låna heller för den delen så jag kan öva.

Och en sadelutprovare har jag inte i närheten som har ett bra ryckte.
Jag har fastnat för två märken och står och väljer bland dom, om ingen av dom passar så letar jag vidare.
MEN jag vill prova dom innan jag letar vidare.
Jag vill ha smakråd.
Jag vill att min sadel skall passa mig och hästen perfekt.

Så i stället för att vara så nedlåtande och *sucka* så kan du väll sluta läsa denna tråd, eller i alla fall sluta svara om du inte har något vettigt att svara med.
 
Hvilken fasong har bommen på den? Lite svårt å se på bilden, synes jeg. Min hest må ha en bom som er lite bøyd. Med nedbygde puter, så blir t.ex. sadelen for rak under.
Men islandshester er jo ofte litt overbygde, så de skal kanskje også ha sånn bom som min hest?
Vet noen hvilken leveringstid det kan være på New England-sadelen? Noen som har frågat?
 
Här är en sida som säljer New England sadeln

Klicka sen på producter och sadlar och tillbehör.
Jag har precis mailat dom för att få veta leverans tid osv.
 
Fick reda på att lillhästen i stav kan ta hem den åt en om man vill ha den.

Jag skall göra det i sådanna fall då jag kan skicka in en ryggprofil till dom.
 
har New England långa sadelgjords stroppar?

Vet du om den är permanent stoppad?
Hoppvarianten är det i alla fall.
 
Hej
Jag hittade min broshyr om New England sadlen där det står så här: En sadel som har en djup och bekväm dressyrsitts med bra vid. Mjukstoppade knävulster för säker sits i stratetegiska dressyrrörelser. Inbyggt "V-system" förhindrar sadlen att glida framåt. Stoppad med syntetull för bättre och beständig passform. Stigläderkrampor i rostfritt stål.
Bommer är en stålförstärkt bokträlaminat. Det stod inget om några långa stroppar men jag har för mig att det är det på den.
M vH M
 
Alltså är den omstoppningsbar?

Skall maila en återförsäljare och höra.

Har bestämt mig nu för New England sadeln till 75%.
 
hur många trodar hade du tänkt starta igentligen med samma innehåll? här diskuteras det ju typ samma saker so mi alla andra av dina trådar

var det itne du som inte gillade den dära sadelmakaren nära dig nyss elelr har du ångrat dig igen nu när andra har sagt att den är bra osv. tycker du verkar vara en sånn so mändrar inställning efter vad alla andra tycker. :mad:
 
Nej jag tycker inte att den sadelmakaren är bra, har dock aldrig anlitat honom, men jag lyssnar på vad adra tycker :banana:

Det får man väll göra.

Jag har hört mycket skit om honom ,men även bra saker, men det betyder inte att jag tänker anlita honom för att prova ut sadel till min häst.


Jag startar hur många trådar jag vill!

Jag har aldrig startat trådar med samma inehåll, dom har alltid haft olika rubriker sen kanske man har halkat in på något som en annan tråd också innehåller.
Men det är ju inte bara mitt fel.

Sluta svara på mina trådar om du ändo bara tänker krittisera! :devil:
 

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter en dressyrsadel till vår c-ponny. Han har idag en prestige versailles 16" bomvidd 33 som ligger bra. Vad ska jag leta...
Svar
1
· Visningar
423
Senast: ako
·
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
368
Senast: __sofia__
·
Utrustning Jag såg att Hööks har en tömkörningsgjord av märket Fairfield som påminner om Tärnsjös tömkörningsgjord. Är det någon som har den eller...
Svar
10
· Visningar
1 289
Utrustning Fördelar eller nackdelar med korta stroppar på dressyrsadel. Vad tycker ni? /Lizzie
Svar
9
· Visningar
991
Senast: Elektron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp