New Zeeland täcken?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare lemonadsaft
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 802
Sv: New Zeeland täcken?

Jag har ett som är luddefodrat :love: :love: :love:

Ålder?
Inte en susning, men säkert från 80-talet fast i skick som nytt....

Stora gröna täcken i impregnarat bomullscanvas....

På den tiden fanns det knappt några andra vattentäta utetäcken....

Mycket vanliga, fortfarande, i både Austarlien och på Nea Zeeland...
Fast där är täckena bruna och beiga....med stora halstäcken bl.a.

Hur i ***** kan man ville ha ett sånt när det finns så många fina täcken att köpa, som varken skaver eller väger 100kg? :crazy:

Har hört av flera personer att de är väldigt varma..

Inte varmare än ett 400g utetäcke med hals tror jag. Dom är ju inte tjocka, det är typ canvas med yllefilt under. Iaf dom jag sett. Så köp ett modernt täcke du, det tror jag din häst uppskattar. :)

Det med tjockt luddefoder är varmt, men ett "vanligt" är precis lika varm eller kallt som vilket annat tunnfodrat regntäcke...

Och inte väger det mer än ett tjcokt vintertäcke heller...

Oformligt är det tills det format sej efter hästen, precis som vilket annat täcke som helst...

Finns det någon bild på något new zeelandtäcke? Har ingen aning om vad ni snackar om :D gröna canvas med yllefilt :confused: :D Hm, intressant. Vill se!

B0001W2YB0.01-A2OCP5BOOBLTIT._SCMZZZZZZZ_.jpg

1109932076NewZealand.jpg

Liknande trådar

Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
765
Senast: lytesout95
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 445
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en spårklippt frusen b-ponny som i HW pony har 100 cm, tyvärr säljer inte HW varmare täcken än 250 gr vilket är för lite. Han... 2
Svar
31
· Visningar
1 548
Senast: Fiorano
·
Utrustning Köpte nytt täcke av märket coverme. Det är någon extra flärp med tarra längst fram på täcket vid spännena. Någon som har detta täcket...
Svar
15
· Visningar
709
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka