ngt spec bra kraftfoder till fång häst?

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare milles mamma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 868
M

milles mamma

finns det ngt spec anpassat färdigfoder som är bra å ge hästar med fång?

Sv: ngt spec bra kraftfoder till fång häst?

Jag är inte så hemma i djungeln bland färdiga foder. Men en fånghäst ska helst inte äta spannmål. Jag ger min hö, lusern, betfor och mineraler. Det är en ponny som trots att hon rids varje dag gott och väl klarar sig utan kraftfoder.
Men jag vet att det finns speciella foder framtagna för fånghästar och eller hästar med IR (insulinresistens)

Sv: ngt spec bra kraftfoder till fång häst?

Dodson&Horrell lär ska ha ett. Spannmålsfritt och påstås vara antiinflammatoriskt.

Liknande trådar

Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 132
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 366
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
697
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka