Nh böcker

K

keaton

e d nån som har förslag på några bra Nh böcker man kan köpa??..
jätte tack för svar.,.

Godjul allesammans :cool:
 
Håller med TheWickedWitch!!
Rekomenderar även från ryttare till häst och alla Henry Blakes böcker (kanske inte har med NH att göra) Men klart läsvärda!!
 
Rekommenderar oxå Från Ryttare Till Häst
AV Gitte V Naldal.
 
Skit i Blake, allt han säger är skit, precis som Monty Roberts.
Niklas
 
Var ett tag sen jag läste honom. Läs själv och se. Väldigt mycket grundläggande saker som går rakt emot naturligt hästbeteende.
Niklas
 
ja har ett JÄTTEBRA förslag. Den heter från ryttare till häst och är skrivern utav Gitte V. Naldal. Där får du förslag på övningar du kan göra med din häst, varför du gör ddem, steg för steg anvisningar och vad du gör om det inte går som du tänkt dej. Det står även mkt om hur man skall bemöta hästar och vad det är som gör dem till de underbara djur som de faktiskt är!
 
Men det finns också flera bra saker i de.
De är väl mer sånna man kan läsa, men sedan får man sortera bort endel, men så är det egentligen med alla, mer eller mindre bara.
 
Varför läsa det som bara är mindre bara, får du ju sortera bort allt. Bättre att läsa bra böcker.
Niklas
 
Men ingen bok jag läst hittils tycker jag har gett mej allt det jag vill ha. Jag tycker det är intressant att läsa olika böckerna, något bra finns det i de flesta. Och även om det finns mycket som jag inte tycker är fullt lika bra, och t o m sådant som jag tycker är rent idiotiskt, så blir det mer vinklar att se det hela ifrån.
Det blir mer "fritt" och mer att "tänka själv" istället för att enbart läsa de böcker där det beskrivs övningar steg för steg, som visst också är bra, men lite för mycket "gör si, gör så" för mej (och säkert för fler, men det kanske andra tycker är praktiskt vad vet jag..).
 
Varför inte läsa allt och sen själv bestämma vad som är bra?

Kom med något bättre boktips själv istället för att kugga andras råd (i äkta NH-forums anda).

Du måste ju ha en ganska stor bibliotek hemma iallafall - Ge Tips!
 
"Förstå Hästen" av Lesley Bayley är helt suverän! Helt klart en bok att rekommendera!!

MVH/ Zanna
 
Jag tycker "Dansa med hästar" är bra. Den är av Klaus Ferdinand blablabla eller nått! Det är den enda NH boken jag har läst :o, men jag gillar den.......!
 
ETT TIPS!!!
Om din närmaste bibliotek har några NHböcker, så bläddra igenom de lite först. Så kan du ju köpa samma bok i nån bokhandel senare, om de är bra. (Gjorde misstaget att köpa två SKITBÖCKER som verkade jättebra på baksidan :angel:). Det finns alldeles för många böcker som är jättedåliga!
 
Mitt förslag är "Dansa med hästar" av Klaus Ferdinand Hempfling. Den tycker i alla fall jag är kanonbra!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej allesammans. Vill bara höra vad ni tror då jag ligger sömnlös just nu och tänker på detta 😂 Och bara för att tillägga så jag...
Svar
14
· Visningar
2 296
Senast: AraSlei
·
L
Hundträning Hej! Jag skulle vilja ha tips på dom BÄSTA hund böckerna som ni vet! Som är om grund träning och så. Alltså tillexempel hur man får en...
2
Svar
25
· Visningar
2 150
Senast: Motacilla
·
L
Juridik & Ekonomi Jag undrar två saker om polis anmälningar och sånt om nån här vet det! Och jag vill inte disskutera om VARFÖR jag undrar domhär sakerna...
2
Svar
20
· Visningar
2 241
Senast: gulakatten
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
946
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp