Nh-tränaren kommer på fredag!

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare miss_willow
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 779
lyssna på din häst, bli inte för fast vid övningarna att du inte ser vad just din häst "kräver".... lite svårt att förklara..

Att hästen ska vara lugnare efter än före! :)

Ett bra sätt att träna lsatning är att använda "två steg fram ett steg bak" metoden. Dvs. Låt hästen ta ett steg framå, låt den fundera, och låt den sedan backa ett steg. Låt den få fundera. Be den sedan gå två steg fra,. dvs. dit den var nyss pluss ett steg till och låt den fundera, backa ett steg och låt den fundera. Osv.

På detta sätt kommer den inte känna sig tvingad att gå in i transporten. Och det blir ingen skräcklastning. :)

de är de vi kör med nu.. två steg på rampone och backa.. två steg på rampen stanna! och sen backa..

Liknande trådar

Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Jo jag har en IC som jag är lite intresserad av att köra in. Men tyvärr har jag inte så bra körvägar där vi bor (egen gård), utan för...
Svar
9
· Visningar
723
Senast: yamyam
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 783
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka