ni med araber eller andra...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare TotallyLost
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 772
Sv: ni med araber eller andra...

på första araben hde jag en Appaloosa sadel..en red star..och nu till andra araben en wintec...

en i stallet som har en arab har en luftpumpad county.

Själv har man en som är till hälften arab & han är allt annat än ädel. Hehe :)

okey är du nöjd med wintec? vart har du köpt din?

Zaldi Atlanta förut. Nu en Harry Dabbs True Brit. Haft ett HELVETE att hitta sadel..

Och ädlare, tja jovisst men problemet är att de kräver viiiiid bom, kooorta bossor och både vidd och höjd vid manken..

Och de flesta araber kräver vid bom, de brukar ha breda, ganska plana ryggar. Sen har de ofta ganska rak rygg vilket begränsar utbudet ännu mer.

Min köpte hans förra ägare..den är noga utprovad av en sadelutprovare..det borde du också göra om du har svårt att hitta sadel till din arab,det är nämligen ett helvete att hitta sadlar som passar;)
Min kuse är just nu inte rak i ryggen utan SVANKIG och har också hög manke i sig själv..nu är han otränad och därav svankigheten men som sagt var:han har hög manke,bred rygg..
Jag är inte nöjd med Wintecsadeln.*morrar dovt något om satans syntetsadlegjordstroppar*

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 127
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 157
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka