Ni med OKLIPPTA hästar

Sv: Ni med OKLIPPTA hästar

majola skrev:
Jag kom på en grej...det hela kanske beror på att jag lägger på för tunt täcke från början? :confused: hade jag slängt på ett rejält vintertäcke redan när temperaturen var strax under noll så hade ju antagligen inte dessa skillnader visat sig. *lite korkad*

Du kan sluta slå huvudet i väggen, det fungerar inte :crazy:

Jag var inne på just den tanken. Valacken är en fryslort, men sätter bra med päls. Pga att han är rulloman vill jag dock inte ha honom otäckad innan det frusit på. Så han gick i hösta med ofodrat vintertäcke, och när det började bli kyligare slängde jag på vintertäcket. Och tänkte som du, att då kan han förhoppningsvis 'klara' sig på det hela vintern.

Ha ha ha *djup suck*

Igår var det minus sex grader - kräket skakade. (trots mat i hagen)
Idag var det minus ett par grader, men varit runt nollan på dagen och snöat blötsnö. Kräket skakade.

Så, bara på med tjockare täcke, och inte fan slapp jag undan täckeseländet inte =/ (HELST skulle jag vilja ha honom helt otäckad när det är snö och uppehåll - han är en MES när det gäller väta så där går det inte - men TJI fick jag *dubbelsuck*

Sv: Ni med OKLIPPTA hästar

Min oklippta fryslort har i höstas haft ett ofodrat regntäcke ute, inget inne (samma temp inne som ute, har kallstall).

Sen ett 300 grams (tror jag?) vintertäcke ute och ett 250 grams (tror jag?) thermotäcke inne.

Men igår frös han ute, idag frös han ute, så jag måste täcka på.

Inne inatt står han med ett tjockt fleecetäcke plus thermotäcket. Ute imorgon får han nog thermotäcket + vintertäcket. Det är kul med djur *sucka* Jag hade eg velat ha honom OTÄCKAD..

Oklippta unghästen vet inte hur man stavar till täcken, varken ute eller inne ;)

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 862
Senast: Görel
·
Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
622
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Tjo, hästarna har sedan ifjol haft hönät med 4cm maskor från laxens, hållit bättre än det med 3,5 från gg, men börjar vara mer hål än...
Svar
2
· Visningar
336
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna