Ni med ridtravare, vad har ni för bomvidd på sadeln?

domino

Trådstartare
Frågar av ren nyfikenhet! Och hur är hästen byggd, grov smal, lång rygg, kort rygg...?
 
Har ett fyraårigt (4 i april) amerikanskt travsto som inte är mycket riden, ca 155 cm hög, kort (118 cm) väldigt rak rygg, inte så mycket manke och ganska trind runt magen för tillfället. :) Av de bomsadlar jag har provat så ska hon ha en vid bom. Men jag hittar ingen sadel som passar helt bra så jag ska köpa en bomlös.
 
Jäkla dator :mad:... såg att det blev två inlägg av samma.. Det gick inte att skicka först så jag gjorde om det så blev det ändå två... sorry.. :crazy:
 
Jäkla dator :mad:... såg att det blev två inlägg av samma.. Det gick inte att skicka först så jag gjorde om det så blev det ändå två... sorry.. :crazy:
 
Min kallblodstravare är grovt byggd. Hon är 159 cm hög och har en lång rygg (täckesstorlek 155).
Dressyrsadeln är specialbeställd (en Jensen Amiral) eftersom jag inte lyckades hitta någon "färdig" som var vid nog.
Hoppsadeln är en Henri de Rivel, bomvidd 32.

Immer
 
Till mitt sto har jag en syntet sadel med normal bom,
den använder jag när jag hoppar.
Annars har jag en western sadel m.semiquater bom (dvs smal)
Hon har en hög manke o rätt rak rygg.
170cm hög o täckes storlek 145.
 
Jag har ett grovt kompakt vbl. travarsto på ca 150 cm, kortrygg, välmusklad som drar ca 110* vidd.



(mitt tusende inlägg för övrigt :banana:)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
3
· Visningar
256
Senast: Fiorano
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
923
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Håller på och provar ut ny hoppsadel till min häst och hon trivdes superbra i en Prestige Roma Jump. Vi fick den ändrad till rätt...
Svar
12
· Visningar
858
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
980
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp