Ni med Thermobar

Sv: Ni med Thermobar

Vi har haft samma problem med våran ena... men gubben kikade runt lite och upptäckte att det var glapp vid kontakten, troligen hästarna som varit lite vilda med den...:) Har du kollat så lampan lyser? ring tillverkarna annars... klart den ska fungera.

Vår "lilla" har vi i fölboxen numera,och den har varit super. Redan som föl gillade vår unghäst att dricka ur den, och dricker mkt mer än vad våra andra hästar gjort. Så vi har skaffat en på 250 L till hagen, så nu dricker alla hästarna mkt bättre, går raka vägen fram till den vid utsläpp och dricker länge. Så vi funderar faktiskt på att byta ut vattenkopparna i de övriga mot hörn-thermobars för kallstall.:idea:
Tänkte först installera värmeslingor i kopparna för att slippa få rören sönderfrusna igen, men eftersom hästarna mkt hellre vill ha hink, så känns det som ett bättre alternativ. (Vi har ju bara 4 boxar så det blir inte så tungt att fylla på.) Vi har haft problem tidigare med att shettisen vägrar dricka och får problem med magen och även snudd på uttorkad vid några tillfällen:mad: men nu dricker hon mkt bättre:)

Kan du inte dra den över i vinter? Dvs genom träd eller dyl?

Nja, går och går, går det nog men då måste jag klättra upp i nocken på stora ladan som står vid vägen och dra den över så. Går en massa lastbilar förbi här så höjden måste minst vara 4.5m då.
Så tyvärr måste jag vänta till nästa vinter :(.

Frågar igen: Någon som vet hur djupt man måste gräva kabeln i backen på en väg som båda skrapas, plogas och mycket bilar går förbi ?

*kl*

Har varit i kontakt med tillverkarna nu iaf. De trodde att det var termostaten som hade lagt av lite, vilken man tydligen kunde få igång igen. Så vi ska göra ett försök annars åker den tillbaka för reparation.

De har varit supertrevliga att prata med och verkar verkligen måna om att vi som kunder ska vara nöjda. Så hoppas det löser sig med vår thermobar nu.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
3 012
Senast: ako
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 661
Senast: Habina
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur... 3 4 5
Svar
97
· Visningar
16 846
Hästmänniskan Jag blir mer och mer säker på att jag vill ta upp hästeriet igen. Jag sålde min häst 2010 och har sedan dess mer eller mindre varit helt... 2
Svar
30
· Visningar
4 019
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈