ni med "tyngre" hästraser

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare __Stilett__
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 2 667
Sv: ni med "tyngre" hästraser

Jag har tävlat en fjording, Fabiola, upp till LC hoppning.. Felfritt..
Finns även en annan fjording i stallet, Alma, hon har gått upp till LA hoppning:)

Jag hoppar med min kallblodstravare, född 1996. Vi har tävlat 0.90 men tänkte pröva 1.00 i höst. :) Här hemma tränar vi på 1.10-1.15. :) Standardbilden, som jag brukar visa :p
Hennes motto är, varför ta i så det räcker, när man kan ta i mycket. :D
sofiahopp2.JPG

ettan.JPG

Bara frågar en sak nu när ni pratar om kallblod. Är det tillåtet att tävla Isladshäst lokalt och regionlt? är lite intresserad av detta. rider en islandshäst o vill börja tävla men får man det?

JAg har hört det. JAg tyckte också att det verkade konstigt men ville bara fråga.tack så mycket :bow:

Liknande trådar

Ridning Jag har haft häst länge, hoppat lite i perioder. Dressyr och gångartsridning har jag inga problem med, klart jag kan utvecklas mer men...
Svar
3
· Visningar
413
Senast: Freazer
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
599
Senast: Ramona
·
Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 084
Senast: cili
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
580
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka