Ni som ahr eksemtäcke vilket har ni?

pernilla_s

Trådstartare
Nu närmar sig eksemsäsongen och det är dags att köpa nya täcken. Jag vill vad ni har för något och dess för och nackdelar. Om knotten kommer igenom eller inte. Då min häst har kraftig eksem så måste knotten hållas helt borta.

Sv: Ni som ahr eksemtäcke vilket har ni?

jag ska köpa hööks nya beiga täcke!ser bra ut tkr jag!:) ngn som har erfarenhet??

Jag har haft det. Det är lika bra som boett tycker Enda nackdelen gentemot boett är väl att man inte får extra tygbitar med om det går sönder. Flughuvan är dock inte bra. Skyddet för öronen och ögonen går sönder oerhört lätt.

Har erfarenhet av Boetts, Hööks och det från Lillhästen i stav (kommer inte ihåg märket). Tycker de från Lillhästen är suveräna om man inte har täckesmarodörer. Lätt, luftigt, smidigt och torkar fort efter regn eller tvätt.

Vet inte om de från Hööks är samma årgång men de är lite trängre över bogarna. Klämt på materialet i de nyare Boetttäckena och de kändes hårt och sträft. Speciellt om man jämför med Lillhästens tunna och stretchiga.

Fick med ett Boett till min häst. Det har fungerat bra men har tyvärr gått sönder lite men det ska lagas. Kraftigt material, kanske lite tjockt...

Jag köpte ett eksem/flugtäcke på U*red. Det kostade inte över 350:- och har fungerat super på min häst. Magplatta, löstagbar hals med huva. Super!

har hööks till vår islänning.Detta är vårt andra eksemtäcke från hööks, tycker det är bra!

det ända som funkat bra på shettisarna är hööks dyra modell (ser ut som boetts), funkar super och skyddar ffa mot knott!
De brukar vara fulla med stora sår ingen man o svans, men om man klär in dem hela sommarn i detta är de jättefina! Och de blir inte för varma heller även om det är sol :D

Jag har haft det. Det är lika bra som boett tycker Enda nackdelen gentemot boett är väl att man inte får extra tygbitar med om det går sönder. Flughuvan är dock inte bra. Skyddet för öronen och ögonen går sönder oerhört lätt.

Extra tyg frågade jag efter när mitt behövde lagas och det hade dom i butiken.
Flughuvan är nu ändrad i årets katalog. Öronen har nu samma material som resen av huvan.
Detta täcket har fungerat väldigt bra till min häst.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 448
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 239
Senast: Reshästen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
674
Senast: cowgirl81
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
578
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka