Ni som gör egen utrustning!

Mysaan

Trådstartare
Har några frågor till er.

Ni som syr lädergrejer har ni speciell symaskin eller syr ni för hand?

Ni som gjort ländtäcke har ni haft ett annat täcke som mall eller hur har ni fått det snygga fallet

Sv: Ni som gör egen utrustning!

Jag brukar använda ett annat täcke som mall om jag vet att det sitter bra, så går det mycket lättare :) Vad ska du sy för ländtäcke? Det enklaste är ju att ta en vanlig filt och lägga in mellan sadeln och schabraket, det ligger väldigt bra! Jag har gjort flera sånna filtar med reflexer till mina hästar, syns bättre än de man köper :idea: Brukar sy egna reflexer också.

Om jag nu tar mig i kragen och syr ländtäcke så ska det vara ett med fleece eller frotte under och sedan bävernylon på utsidan. SEdan kommer jag sy det så att det ligger under hela sadeln oxå så amn inte kan ta av det utan att ta av sadeln.

Jag har sytt lite i läder. Har en gammal maskin i källaren. Tyvärr har en rem gått av nu så den går inte att använda... Annars har jag ett Dyonlädergrimskaft som man inte behöver sy. Gjort kopia på det men det är dyrare än vad de billigaste är att bara köpa sakerna till det...
Ska man sy i läder ska det vara för att det är kul eller att man vill ha ngt speciellt för det blir inte billigare...
Sy egna täcken kan man väl göra efter en mall på ett som ligger bra. Lindor är ju också ganska enkelt. Men tänk på att fleecen inte ska vara FÖR elastisk. Då blir de bara smala och LÅÅÅNGA.
Benpaddar, tjocka at ha under nattbandage gör man enkelt av vanliga sovtäcken. Sy i lagom stl.
MEN som vanligt är det nästan billigare att handla direkt färdigt...

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 646
Senast: attheedge
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här... 2
Svar
32
· Visningar
3 277
Senast: ameo
·
Mat Jag har läst en hel del om nyttan med riktig Kombucha. Igår drack jag en vansinnigt god sådan, i flaska, från Roots of Malmö, den hade...
Svar
14
· Visningar
963
Senast: cassiopeja
·
Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag... 2
Svar
22
· Visningar
3 219
Senast: Claraclara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka