Sv: Ni som handlar ofta och mycket...
Benlindor kan man aaaaldrig ha för många av
Skämt åsido, bett samlar jag på, men i övrigt så oftast när jag köper ngt som kanske eg inte behövs, säg en ny grimma till hästen som har 5 grimmor redan

Så endera kasserar jag någon gammal sliten grimma, eller så säljer jag tre av grimmorna.
Men för det mesta så blir det lite inköp tills jag hittar 'favoriterna', då använder jag de och det andra ligger oanvänt, och efter ett tag säljer jag det då, ofta på Tradera eller liknande.
Sist jag rensade ut inkasserade jag 3000 kr för det via tradera. DÅ var anledningen till rensningen byte av läderfärg på utrustning, dock så t ex stiglädrena skulle jag byta ändå då JAG tyckte de börjat bli fula och slitna. Personen på tradera som köpte dem för 155 kr är dock supernöjd med dem och tycker de är i superskick och jättefina.
Förbrukningsartiklar går ju åt, och om jag t ex har fem oliak flugmedel hemma för jag köpt olika sorter för att hitta en som fungerar, så slänger jag de fyra som inte fungerat eller ger bort till ngn som vill ha.
Så det blir inte att det tar så mkt plats, undantaget täcken.
Men jag säljer oftast av när jag köper något nytt bara för jag vill ha det/det är fint/etc men inte behöver egentligen.