Ni som handlar ofta och mycket...

break_a_leg

Trådstartare
De som håller på med hästar är ju ofta lite av prylgalna och märkesfixerade;). Jag är själv inget undantag utan handlar ibland sådant jag kanske inte behöver...

Men ni som handlar mycket, vad gör ni av alla prylar? Allt kan ni ju inte ha användning för till slut?

Sv: Ni som handlar ofta och mycket...

jag är en sån som köper massor med produkter, krämer osv..

ska man vara ärlig så hamnar det mesta(när jag insett att det kanske inte var så bra) i någon av produkt korgarna och så ligger de där till datumet har gått ut =)

Jag brukar shoppa mycket och ofta.

Jag gillar att ha olika "uppsättningar" av allting, så jag har sommarschabrak, vinterschabrak mm... Även många olika träns och liknande, men dom använder jag efter ändamålet. Har 3 träns som bara är ligande just nu, eftersom jag har bytt färg på lädret när jag bytte sadel!

Men, tillslut så hamnar vissa saker som har några år på nacken oftast i en gekås-bag. Men vissa sake kommer jag att ha för alltid! :love:

Diana

Benlindor kan man aaaaldrig ha för många av :devil:

Skämt åsido, bett samlar jag på, men i övrigt så oftast när jag köper ngt som kanske eg inte behövs, säg en ny grimma till hästen som har 5 grimmor redan :angel: Så endera kasserar jag någon gammal sliten grimma, eller så säljer jag tre av grimmorna.

Men för det mesta så blir det lite inköp tills jag hittar 'favoriterna', då använder jag de och det andra ligger oanvänt, och efter ett tag säljer jag det då, ofta på Tradera eller liknande.

Sist jag rensade ut inkasserade jag 3000 kr för det via tradera. DÅ var anledningen till rensningen byte av läderfärg på utrustning, dock så t ex stiglädrena skulle jag byta ändå då JAG tyckte de börjat bli fula och slitna. Personen på tradera som köpte dem för 155 kr är dock supernöjd med dem och tycker de är i superskick och jättefina.

Förbrukningsartiklar går ju åt, och om jag t ex har fem oliak flugmedel hemma för jag köpt olika sorter för att hitta en som fungerar, så slänger jag de fyra som inte fungerat eller ger bort till ngn som vill ha.

Så det blir inte att det tar så mkt plats, undantaget täcken.

Men jag säljer oftast av när jag köper något nytt bara för jag vill ha det/det är fint/etc men inte behöver egentligen.

Jag köper mest schabrak, pannband och träns. Och de används, bara inte så ofta för jag har så många :D Om jag sen tröttnar på nåt så säljer jag det för att köpa nåt annat fint för pengarna...

Jag har ett helt rum dedikerat till mina hästprylar, förutom stallet såklart. Där finns det mest täcken och schabrak. Jag bara samlar på mig saker, säljer aldrig. Det kan ju vara bra att ha...:o Är det nåt jag verkligen inte vill ha längre så slängs det, men man kanske skulle försöka sälja grejerna innan.

man kan aldrifå för mycket grejor..:angel:
men när jag det börjar bli för fullt i sadelkammaren så går jag igenom högarna och säljer det som jag tröttnat på på tradera så kan jag köpa något nytt för pengarna.

När jag tröttnat på alla saker som legat ett tag på säljer jag dom, för pengarna jag får för det så köper jag nytt, uppdaterar utrustningen ganska ofta :)

Jag är hemsk. Köper något, använder det ett par 3 gånger sedan säljs det. Dock så köper jag oftast beg. blir för dyrt att köpa nytt..

Jag är en riktig slarvmajja så mina grejor ligger utspridda över hela anläggningen och sen ligger det där tills:

A: Det förstörs
B: någon hittar det och tycker det är fint :devil:
C: Jag själv hittar det
D: det försvinner spårlöst.

:D :angel:

Så då får jag en anledning att köpa nytt igen ;)

Hade jag haft bättre ekonomi hade det handlats vill jag lova!!:D:love:

Jag är nog den prylgalnaste i vårt stall och då måste alla vara sparsamma, för jag handlar då inte mycket nu!! Ändå får jag retsamma små pikar varje gång jag har nåt nytt!!;):p

Nya grimmor, träns och schabrak blir det oftast när jag handlar. Och då handlar jag för att använda det. Inte fingrejer och en massa olika uppsättningar. Även om jag gärna skulle vilja...;)

Men det måste finnas pengar om det händer nåt!! Man får tänka så med!!

Vad bra att du fattade ironin i det hela..

Jag är inte slarvig med flit. och dyrare saker är jag rädd om.. däremot handskar, borstar, spön och div småsaker blir en förbrukningsvara för min del eftersom jag inte lyckas hålla koll på det ;)

Jag jobbar och har häst på en stor anläggning där det inte är några större problem att förvara saker som inte används.

Jag köper nog egentligen alldeles för mkt :p
Men allt används faktiskt. Nästan iaf.
En del täcken ligger bara för att jag ville ha det, att jag sen inte använder det är en annan sak.
Och alla schabrak används, rider min häst två gånger om dan nu så det behövs mååånga :D

Jag älskar att köpa saker till hästen, men har upptäckt att jag kanske inte har användning för allt jag köpt ;) Om sakerna är slitna eller trasiga slänger jag dem, men om de är hela och fina brukar jag sälja bort dem för en billig peng. Då får jagmer pengar att köpa hästsaker för ju :D

Jag älskar att köpa nya saker och det händer ofta att jag åker till hästaffären och tänkt att bara köpa ett par nya handskar eller liknande och kommer hem med stora kassar och flera tusen kr fattigare :angel: Men sen ligger det bara och sammlar damm i sadelkammaren och många schabrak och liknanade sitter fortfarande lapparna kvar på för att jag aldrig använt det..
Vi har egna stall hemma och då finns det ganska mycket plats till att sammla på sig en massa saker :p

Jag är väldigt bra på att stapla och hitta plats åt det mesta :angel:
Har mkt grejer i stallet och nästan lika mkt hemma...
Köper mest schabrak, täcken och lindor. Säljer ingenting jag tycker om oavsett hur mkt grejer det blir, men om jag vet att jag aldrig kommer använda något igen så säljs det och så köper jag nya grejer för pengarna :D

handlar lite för mycket saker lite för ofta :S

kommer ju inte bli bättre av att en flyttar och en ny häst dyker upp :angel:

Jag köper färre grejer numera, men köper tex nästan alltid (eller gjorde innan) 2 likadana täcken om jag skulle ha ett, så att mina hästar matchade varandra :angel:

Sist jag rensade i våras fick jag ihop 7000 spänn på att sälja grejer på tradera...

Liknande trådar

Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
937
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
661
Senast: Honey07
·
Fritid Det här är en uppriktigt menad fråga. Jag vet inte mycket om jakt, särskilt inte om själva skyttet. Jag undrar varför man skulle jaga... 6 7 8
Svar
143
· Visningar
4 942
Senast: Mkb
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
718
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Bergsyra