Ni som har shettisar, använder ni täcke?

Sv: Ni som har shettisar, använder ni täcke?

Jag tycker det låter som en bra start, då går det ju att lösa om hästen behöver täcke "akut", är det rejält kallt går det ju tom att anvädna båda samtidigt. Efter någon säsong känner du ju säkert din häst så då vet du mer vad som kan vara värt att ha.

Sv: Ni som har shettisar, använder ni täcke?

Wiktor är frusen, så han har täcke efter väder, året runt. Det regnar ju en del här hemma och han blir då stel och öm i ryggen. Han har även varit klippt på vintern och haft tjockt vintertäcke på sig. Den andra grabben har en drös täcken han också, men han har inte vart här mer än en vecka eller två, så jag har inte använt täcke på honom än. Wiktor har jag haft i 6 år så jag har hunnit se när han behöver ha täcke på.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
429
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av... 2
Svar
39
· Visningar
1 424
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag behöver helt klart fylla på mitt förråd av vinterkläder inför kommande vinter. Den förra var hemsk. Jag funderar på att gå klassisk...
Svar
11
· Visningar
468
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka