Ni som har...

Widerberg

Trådstartare
...MH Rimfrost Rider II eller Ice High Rider,
vad tycker ni om dom? Prisvärda? Hur är passformen?
Vilka är varmast? m.m
Vill gärna höra både positivt och negativt. :)

Sv: Ni som har...

Jag har precis köpt ett par Rimfrost Rider II, och de är supersköna! Jag är jättefrusen om fötterna så jag använder de redan nu, men det är lite varmt. Tror dock att man kan ta ur den fodrade sulan, de sa de i affären iaf. Den enda nackdelen jag har upptäckt är att de är lite vida över vristerna, men det är alla stövlar på mig. De känns jättenätta för att vara ett par vinterstövlar, inte alls klumpiga.

Har bara ridit i de två gånger så jag kan inte uttala mig om hållbarheten, men hittills känns det som att de är värda priset! :)

Sv: Ni som har...

Köpte ett par Rimfrost (vet ej om det är Rimfrost II eller I) vintern 2002 och älskade dom. Jättevarma och sköna. Super att rida i! Förra hösten när jag tog fram då hade jag dom inte länge innan de började att läcka. Det var gummit i foten som spruckit, precis där foten viks när man går. Hade dom iaf hela förra vintern eftersom jag inte hade råd att köpa nya vinterstövlar. Framåt vårvintern var det ett regelrätt HÅL i foten och öven dragkedjan bak började ge med sig. Dragkedjan är dock det minsta problemet eftersom det kan en skicklig sadelmakare/skomakare laga, men hålen i foten....

Har mejlat MH igår och frågat dom en del saker....Behöver ett par nya vinterstövlar denna vinter, men vet inte riktigt om jag vågar satsa på MH igen....vill ju inte köpa ett par stövlar för 1000.- som håller drygt en vinter....

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 154
Senast: Ajda
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
666
Senast: Honey07
·
Utrustning Igår föll dottern av nya hästen, och jag inser att vi behöver komplettera vår garderob med en airbag. Ni som har sådan när ni rider...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 322
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka