Ni som kört upp för BE-kort

Sv: Ni som kört upp för BE-kort

Lycka till! Jag tog kortet för några år sedan. Jag tror manöverbanan är ändrad sen dess? Vi körde slalom, in i "garaget" och backa ut 90 grader in i nästa garage och tillbaka genom slalom. Jag höll på att bli stoppad direkt eftersom min bils speglar inte räckte för att se hela släpets sida... Klantigt! Men det var en just kontrollant som lät mig köra upp ändå och till nästa som skulle använda samma ekipage hade vi ordnat husvagnsspeglar. Jag kör aldrig för fort längre för om jag skulle bli av med körkortet skulle jag aldrig klara att ta om det! Väldigt nervöst och mycket frågor under säkerhetskontrollen. Själva körningen kändes som det minsta bekymret! (förutom det sista garaget där jag svettades en väldigt lång stund...). Vi lastade upp släpet med hö till halva maxlasten, det var enklast tyckte vi. Sen fick jag naturligtvis förklara N-värdet också... Har aldrig använt den kunskapen varken före eller efter uppkörningen. Lycka till med nya tiden!:)

Sv: Ni som kört upp för BE-kort

Ingen aning om utländska regler och svenska dispens... Jag förklarade bara Svenska Vägverkets definition för lätta släp / tunga släp -> vad de menar med att man måste ha ett tungt släp vid t.ex. uppkörning.
http://www.vv.se/templates/page3____1221.aspx
/m

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 556
Senast: Edla
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer... 4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 910
Senast: LiviaFilippa
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
5 164
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 542
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Diskbråck