Ni som nyligen fött barn...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag hade klarat det efter mina 3 fölossningar då jag har åkt hem efter ett dygn från bb inga komplikationer alls inte sydd något ting första barnet 2 stygn tror jag, kände mig lika fräsch efter som innan jag fick barn, sen när det gäller brösten så är det ju faktiskt olika där med en bra sportbehå så är det inga probem alls.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Ja jag red bara några dagar efter att min son föddes. Hade en häst i tävlingskondition som inte kunde/skulle vara stående.
Tävlade ca 1 mån efter förlossningen.
För mig var det inte något att tänka på, det var ett måste helt enkelt.
Sonen och hans far blev släpade runt på div ridanläggningar, träningar, tävlingar.

Före förlossningen red jag tills dagen före han kom till världen.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag var uppe på hästryggen efter 13 dagar (men red inte så länge). Efter 3 veckor hade jag klarat av att tävla, om jag nu alltså hade haft samma rutin osv som Malin.
Jag har dock tagit det lugnare; rider några ggr i veckan, och tömkör/longerar osv de andra dagar, bortsett från någon vilodag. Men så har jag ju ingen anledning att stressa igång, som hon har.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Jag tycker om att det finns kvinnor där ute som visar att det går att kombinera barn och karriär, eller hobby. Har kommit upp i åldern då det är dax för att börja tänka på att om jag/vi ska ha barn så får det nog hända innom en snar framtid. Det som har gnagt mest i mina tankar är att jag inte ska ha tid med mina hästar. Eller som jag har erfarat av några vänner, som ger upp sitt liv och livsstil för att lägga allt på barnet. Som tur är vet jag även flera som lyckas att kombinera barn och, som i mitt fall, hästar. Det är dom som är min förebild, och nu är även Mailn det, då även att hon är hoppare och jag är dressyrare.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Tja, nu hade jag ju inte klarat att tävla på hennes nivå förstås.... Men rent fysiskt mådde jag väldigt bra, och hade nog klarat att rida utan problem.
Men jag är en försiktig själ, och ville inte riskera framfall o andra otäckheter. Därför väntade jag snällt två månader innan jag red, men fick ändå problem med min rygg, eftersom fogarna är för rörliga under tiden man ammar.

Om det är en förebild eller inte vill jag inte uttala mig om. Hon gör väl vad hon måste/vill göra. Men jag tror säkert att Malin ger hopp till många ryttare som tvekar inför att skaffa barn pga att de måste göra uppehåll i ridningen. Jag gillar inställningen att allt går, men tror att det är viktigt att man förstår att hon är mer vältränad och rutinerad än de flesta (alla?) av oss.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Ja jag tyckte det lät jättekul också :o :D
Men smaken e som baken, man ska ju inte dissa någons namn.
Linda Skugge tyckte jag var helcool förut, innan hon började säja emot sej själv i första programet som spanare på söndagsmorgon på fyran, vilka hyllade hon?
Jo veckorevyns chefredaktör (oj så feministiskt :p ) och Charlotte Perelli (OJ så feministiskt).
Och en människa som får utrymme i expressen för att HISSA Carolina Gynning eller vad hon heter är inte riktigt klok.
 
Sv: Ni som nyligen fött barn...

Personligen skulle jag inte våga mig på att rida så tidigt efter min förlossning. Fick min dotter för fyra veckor sedan, och trots att förlossningen gick jättebra och jag inte sprack så himla mycket så känns min kropp liksom "inte riktigt försluten" :o ännu, eller hur jag ska förklara det hela... (Kan iofs ha lite med att göra att jag själv var sängliggande rätt länge innan, så min kropp har ju rasat lite allmänt).

Dessutom har jag en mor som jobbat på BB i hela sitt liv, och skrämt upp mig en hel del med alla historier om hur framfallen har ökat senare åren. I takt med att vi tränar mycket mer och hoppar runt på gympapass osv... Tror knappast att en lugn ridtur i skogen är någon fara, men hoppa skulle jag aldrig våga mig på.
(Fast jag får erkänna att jag är oerhört sugen efter att i helgen varit och hälsat på hästen hos beridaren som haft honom nu i ett par månader - fy sjutton så fin han var och det sög kraftigt i ridtarmen får jag säga :d !)

Mvh
Tillis
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Såg ett inlägg på Instagram som sedan blev en efterföljande diskussionen IRL. Jag känner att jag nästan gått vilse i mitt eget huvud...
Svar
6
· Visningar
761
Senast: Badger
·
Övr. Barn Jag och barnen ska resa. Jag kollar på vilka dokument som behövs. Vissa länder kräver ju medgivande från den andra vårdnadshavaren. Vi...
Svar
14
· Visningar
1 339
Senast: Rosett
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 011
Senast: Ms_Antrop
·
Småbarn På min dotters förskola sover barnen alltid utomhus. Vi har funderat lite över vad vi ska klä dottern i i vinter när hon sover i vagnen...
Svar
14
· Visningar
1 086
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp