Sv: Ni som varit på B*rjes...
Tingsrydsbon som har koll på läget får väl svara då
Fleecetäcken vet jag inte riktigt vad som finns måste jag erkänna dock.... De brukar ha lite billigare ibland, typ för 100-200 kr kanske. Jag har köpt ett från Macpro där, fast det är några år sen, kostade 400 o är jättebra.
Övriga täcken:
några olika modeller från Bucas, bl a svettäcken, ibland termo oxå tror jag
pessoatäcken (vinter o termo), kan va slutsålt nu
event, iaf ett jättefint regntäcke för 579 kr (ska kanske köpa det själv!)
mia's ylletäcke, de har även nåt annat ylletäcke (typ engelskt) som är jättefint + nåt beige/grått-rutigt ylle för ca 400
några fler regn- o vintertäcken, bl a från macpro
hansbo bävernylontäcke (kanske nåt mer från hansbo)
skydd:
olika eskadron, bl a cross country, de nya bakskydden osv. Många färger
veredus med läderinsida (dock typ bara 2 par eller nåt)
de brukar även ha lite andra senskydd ibland, billigt/medelklass
Lindor:
ibland har de lite tillfälliga typ fleecelindor jättebilligt, men ibland i konstiga färger
Shabrak:
rätt mkt mer än i katalogen, bl a jättemånga från Mia's (hopp/dressyr/allround), många härliga färger
några från pessoa o RG finns nog kvar
shabrak från hansbo, polypads
shabrak från kavalkade tror jag dom heter, kostar 400 o finns i många fina färger. tyska shabrak tror jag, typ i snitt med RG
sen brukar dom ha lite billigare shabrak oxå
Sadlar:
som sagt, mer än i katalogen. Mer märkessadlar i affären, bl a passier, Michael Whitaker, Stübben, Lemetex, Frank Baines
Träns:
ofta billiga träns, från 50-100 kr
lite märkesträns från Stübben, MW, Lemetex, Frank Baines (varierar i utbud)
Kläder:
mer märkeskläder, ex. jackor från Kingsland, Cavallokläder o ridbyxor, ridbyxor från Sarm Hippique, Kyra-kläder, lite fler tävlingsskjortor tror jag, fler handskar, fler hjälmar (bl a GPA). Ofta har de oxå billiga kläder. Mer strumpor oxå
Stövlar från Sarm Hippique, Cavallo ex. Men detta är oxå mkt varierande i utbud
Lite fler grimmor, grimskaft, borstar o sånt.
Sen har Stallbacken mer grejer än i katalogen. De har bl a massa fodertillskott, grepar, hinkar, hängare, stängselmaterial, hovslageri, broddar, sen foder för nästan alla djur. Inom häst har dom betfor, kvarnbyfoder, hippo o krafft (men inte allt från krafft).
Allt som inte finns med i katalogen kan ju såklart variera, ibland har de jättemkt, ibland mindre. Ibland utplockat osv! Så man ska väl inte RÄKNA med att man kan hitta en massa märkesgrejer ex. Men de märkesgrejer de har säljer dom till billigt pris!