Ni som varit på B*rjes...

TheHunted

Trådstartare
Vet inte om jag får ha den här tråden ute, kan väll hoppas...

Har dom mer häst utrustning än vad som finns i katalogen??
Om jag kommer någon ihåg vad dom har för fleece täcken (Som inte finns i katalogen)??

Ska nämligen upp dit, (Tar väll 2½ timmar:smirk:) och undrar om jag ska vänta med att köpa ett eller om dom har??

Finns det någon annan utrustning som inte finns med i katalogen??

Tacksam för svar

//TheHunted1

Sv: Ni som varit på B*rjes...

Vad jag vet ska de ha ett större sadelsortiment bland annat så det stämmer nog bra att det finns mer saker i butiken, kolla hemsidan och se om du hittar något som inte finns i katalogen, där finns nog en del :)

Min mamma har varit där och jag har för mej att hon sa att dom hade en del mer dyrare märkeskläder och sånt som inte finns i katalogen.

Tingsrydsbon som har koll på läget får väl svara då :rofl:

Fleecetäcken vet jag inte riktigt vad som finns måste jag erkänna dock.... De brukar ha lite billigare ibland, typ för 100-200 kr kanske. Jag har köpt ett från Macpro där, fast det är några år sen, kostade 400 o är jättebra.

Övriga täcken:
några olika modeller från Bucas, bl a svettäcken, ibland termo oxå tror jag
pessoatäcken (vinter o termo), kan va slutsålt nu
event, iaf ett jättefint regntäcke för 579 kr (ska kanske köpa det själv!)
mia's ylletäcke, de har även nåt annat ylletäcke (typ engelskt) som är jättefint + nåt beige/grått-rutigt ylle för ca 400
några fler regn- o vintertäcken, bl a från macpro
hansbo bävernylontäcke (kanske nåt mer från hansbo)

skydd:
olika eskadron, bl a cross country, de nya bakskydden osv. Många färger
veredus med läderinsida (dock typ bara 2 par eller nåt)
de brukar även ha lite andra senskydd ibland, billigt/medelklass

Lindor:
ibland har de lite tillfälliga typ fleecelindor jättebilligt, men ibland i konstiga färger :p

Shabrak:
rätt mkt mer än i katalogen, bl a jättemånga från Mia's (hopp/dressyr/allround), många härliga färger
några från pessoa o RG finns nog kvar
shabrak från hansbo, polypads
shabrak från kavalkade tror jag dom heter, kostar 400 o finns i många fina färger. tyska shabrak tror jag, typ i snitt med RG
sen brukar dom ha lite billigare shabrak oxå

Sadlar:
som sagt, mer än i katalogen. Mer märkessadlar i affären, bl a passier, Michael Whitaker, Stübben, Lemetex, Frank Baines

Träns:
ofta billiga träns, från 50-100 kr
lite märkesträns från Stübben, MW, Lemetex, Frank Baines (varierar i utbud)

Kläder:
mer märkeskläder, ex. jackor från Kingsland, Cavallokläder o ridbyxor, ridbyxor från Sarm Hippique, Kyra-kläder, lite fler tävlingsskjortor tror jag, fler handskar, fler hjälmar (bl a GPA). Ofta har de oxå billiga kläder. Mer strumpor oxå ;)
Stövlar från Sarm Hippique, Cavallo ex. Men detta är oxå mkt varierande i utbud

Lite fler grimmor, grimskaft, borstar o sånt.

Sen har Stallbacken mer grejer än i katalogen. De har bl a massa fodertillskott, grepar, hinkar, hängare, stängselmaterial, hovslageri, broddar, sen foder för nästan alla djur. Inom häst har dom betfor, kvarnbyfoder, hippo o krafft (men inte allt från krafft).

Allt som inte finns med i katalogen kan ju såklart variera, ibland har de jättemkt, ibland mindre. Ibland utplockat osv! Så man ska väl inte RÄKNA med att man kan hitta en massa märkesgrejer ex. Men de märkesgrejer de har säljer dom till billigt pris!

Det finns mer grjjer i affären än i katalogen. Framförallt märkesgrejjer då.

Såg precis på deras hemsida...att dom säljer ut en hel del sadlar som jag INTE visste att dom hade....till mycket bra priser åtminstonde FB sadlarna som dom bara skulle ha 11 000:- för en ny dressyr ....hmmmm...Så dom verkar ha mycket mera grejer i butiken

De brukar annonsera i ridsport ibland om märkessadlarna

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett dilemma som jag kanske kan bli klokare av med hjälp av er. Drömmen är en egen liten gård med välplanerad lösdrift. För att... 2
Svar
30
· Visningar
2 933
Senast: ako
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 440
Hästmänniskan Har ju haft lite otur i olika lägen med hur vissa människor beter sig i stallet, och är nog blivit lite ärrad av det (inten nuvarande... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
12 691
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
788
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka