Nikon D40 ägare- titta hit!

• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare Maltise
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 16
  • Visningar Visningar 1 374
M

Maltise

Halloj!

I julas fick jag min verkligen efterlängtade systemkamera- en Nikon D40X. Är riktigt nöjd med den hittils och ser verkligen fram emot att få premiäranvända den på utomhusmeetinget jag ska på 8-11 maj.
Det enda som jag tycker är lite jobbigt, är att zoomen är för kort med det medföljande objektivet jag fick med kameran.

Jag håller på att spara ihop till ett nytt zoomobjektiv, men kommer inte ha hunnit spara klart till meetinget är. (kan ju vara bra med zoom eftersom deras utomhusbana är stor) Så jag undrar nu om ni bukare vet om man typ kan hyra ett objektiv eller liknande..
Andra tips är också välkomna.
(dock inte, "vänta tills du sparat ihop till ett eget", "köp ett begagnat..")

Sv: Nikon D40 ägare- titta hit!

det är väl fortfarande samma?;)

okie, måste ju vara nått som är knas då :/
Men står det nått där om det finns objektiv man tex. kan hyra eller så?
När jag kikade in där för några dagar sen, så uppfattade jag det mer som folk skriver om vilka objektiv de har och bla bla bla.. right?

Jag tycker iaf att jag har fått bra svar på mina funderingar och nog lär du snappa upp nått användbart av det som skrivs, annars är det bara att fråga i tråden, som jag gör ;)

åh, vad roligt (:
just nu har jag bara 1500.. va tvungen att lägga undan en del av det jag hade till en ny mobil.. så det kommer ju att ta ytterligare tid innan jag hinner köpa objektivet :/
Tack för tipse om forumet, ska kika lite dära :)

Man kan få mycket bra tips och trix på sidan.
Även svar på frågor som gäller nikon kameror.

Vill bara skryta lite:angel:
Jag fick hem mitt 70-300 AF-S VR idag:bump::banana::bow:
Vilket maffigt objektiv det var:laugh:

Mycket nöjd med det köpet:bump:

åhh, vad roligt. :) Hoppas du får mycket roligt att fota :D

Tamron har zoomobjektiv för runt 1000-lappen. Jag köpte ett 55-200 för 700 kr (fast jag vill ha mer zoom, meer meeer!!). Ett tips; prisjämförelsesidor som prisjakt och pricerunner :p

Cyberphoto har billiga Tamron för Nikon. Det är visserligen inget autofokus på, men jag tycker bättre om mitt Tamron än det objektiv som följde med kameran. Det är kalasbra helt enkelt!

Halvt KL

Som jag tjatat om många gånger tidigare, det är kvalitén på objektivet som avgör bildkvalitén. Spara hellre till bra optik än att köpa en massa halvdåliga objektiv bara för att täcka en massa zoomomfång som folk tror att de behöver.

Det blir ofta i fel ordning, folk letar motiv till brännvidden istället för tvärtom.

Liknande trådar

S
IT & mobiler Jag vill framförallt fota hästar och med kitobjektivet 18-55 känner jag att jag inte kommer så långt på, vill då ha bättre zoom. Och...
Svar
16
· Visningar
1 595
Senast: Prosit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V