Bukefalos 28 år!

Nikon L19 Coolpix

Equilina

Trådstartare
Vad säger ni som kan?

Jag vill ha en kamera för "hobbybruk", tex ta kort på hästar i rörelse och på fester med kanske lite sämre belysning.
Jag är novis på området, fotar idag med min gamla mobilkamera...

Moderator har raderat butikslänk, som inte är tillåtet enligt bukefalos reklamregler.
Mycket tacksam för svar! :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Nikon L19 Coolpix

Hästar i rörelse i bra ljus utomhus är inga problem, om du ska ha bra bilder inomhus i ridhus på rörliga hästar är det Nikon D300 och uppåt som gäller, men som en "hobbykamera" kommer L19 att fungera alldeles utmärkt!
 
Sv: Nikon L19 Coolpix

Fast då är vi i en helt annan prisklass :p

Tack så mycket för ditt svar!
Jag har fått uppfattningen att Nikon gör bra, kvalitativa grejer, stämmer det?
 
Sv: Nikon L19 Coolpix

vad är det för prisklass? överlag tycker jag att pansonics modeller i alla prisklasser har varit de bästa, när jag läst tester.
 
Sv: Nikon L19 Coolpix

Du får en bra kamera i den prisklassen nästan oavsett vilket märke du väljer av de kända märkena, Nikon är inget undantag, de gör bra grejer, men likaså t.ex. Canon, Pentax, Olympus osv.
 
Sv: Nikon L19 Coolpix

1050,- har jag fått som bästa pris, men det är via en kompis. Annars var 1090,- det lägsta jag hittat.
 
Sv: Nikon L19 Coolpix

Moderator har raderat butikslänk, som inte är tillåtet enligt bukefalos reklamregler.

Men det var väl ingen butikslänk? Det var väl till tillverkaren direkt (vilket jag trodde var tillåtet, det görs ju flitigt på tex utrustning)?

Har jag gjort fel ber jag givetvis om ursäkt och lär mig! :bow:
 
Sv: Nikon L19 Coolpix

Det gick ju att handla direkt från länken och då är det inte tillåtet, det ska inte finnas på Utrustning heller så ser du något sånt så triangla gärna!

Mvh Snurrfian-moderator
 

Liknande trådar

Fritid Jag har lessnat på min halvkassa kompaktkamera och har därför bestämt mig för att investera i en ny. De tre jag tittat på är Canon...
Svar
1
· Visningar
870
Senast: Riley
·
Småbarn Läste denna artikel, men känner mig ändå osäker så jag vill fråga er här inne. Moderator har raderat butikslänk, som inte är tillåtet...
2
Svar
30
· Visningar
2 596
Senast: lingonben
·
S
Övr. Hund Jag är verkligen förtvivlad! :cry: Min älskade schäfertik hänger på en skör tråd och det verkar snart som att alla är emot henne. För...
Svar
11
· Visningar
1 152
Senast: bestatjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp