Njurar/blodprov

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Falk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 1 487
F

Falk

Har en foderhäst som skenar och stressar upp sig så fort man sitter på ryggen. ALLT på hästen är kontrollerat och röntgat och det finns inga fysiska fel på honom. Likaså med tänder och utrustning, muskler och senor.
Hörde om en annan häst som var precis likadan och det visade sig till slut att han hade njurinflammation. Så detta är det enda vi kan komma på nu (OM det inte bara sitter i huvudet)

Är det blodprov man tar för att testa njurarna eller hur fungerar det? Vad kan det kosta?

Har pratat med veterinär och han tyckte nog mest att jag var lite konstig som kunde tro att det är det som är felet.. MEN jag vill testa allt innan jag tar tag i problemet ifa han har ont. För det är en otroligt fin häst som kan komma långt

Har ni några svar på mina frågor eller några andra tankar om problemet??
Tacksam för all hjälp

Sv: Njurar/blodprov

Vissa njurproblem går att konstatera med ett enkelt blod prov, andra kräver mer omfattande utredning.
Njurfel är tyvärr ngt som vissa alternativare tar till utan riktig grund.
PL

Liknande trådar

Hästvård Hej, Jag är mitt uppe i en utredning hos veterinär av min häst som har ett släpande bakben. Han visar ingen reaktion på böjprov, visade...
Svar
12
· Visningar
1 600
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
706
Senast: cowgirl81
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 945
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 637
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka