Njursten hos hund

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Tie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 664
T

Tie

Är det någon som har erfarenhet när det gäller njursten hos hund? Finns det nått man kan pröva innan man tar till operation eller är operation den enda åtgärden:confused:

Har en släkting som har en hund som dom misstänker har njursten:cry:

Sv: Njursten hos hund

Om det inte är helt stopp kan det fungera med lösande specialfoder. Finns två olika typer för olika typer av stenar. En undersökning av urinen behövs därför först.
PL

Jag har inte pratat med ägaren själv, men av vad jag hört så har dom varit till vet. som sa att dom måste åka och operera. Vet inte vilka prover som tagits?

Men jag tyckte att borde de inte finnas några behandlingar som man gör innan man tar till operation?! Bara spekulerar lite...... är det vanligt med njursten hos hundar? Har aldrig hört talas om det själv!

Om en hund en gång har fått njursten och man opererar eller behandlar på nått sätt....är det lätt att det återkommer?

Kan njursten vara nått som uppstår om man använder dåligt foder eller om hunden är ute i kyla och regn mycket/blir kall helt enkelt.....tänker på samband med urinvägsinfektion.......:confused:

Det var någon (inte vet.) som sagt åt dem att dom skulle försöka värma ut stenen, dvs ha nått varmt "mellan benen" på hunden.....kan detta fungera:confused:

Jag har noll erfarenhet av detta så därför alla frågor ;)

Är det verkligen njursten och inte urinsten?

Det kan jag inte svara på, var inte min hund, men njursten var det första som nämndes iaf.

Dock så spelar det ingen roll nu mera för denna fina jakthund fick i fredags somna in:cry:

Liknande trådar

Övr. Hund Letade, men hittade inte tidigare försäkringstrådar. Förra året höjde Agria försäkringspremien med 30 procent, kanske för att jag... 3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 401
Senast: Stinaxkatt
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 215
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Funderade lite på hur man ser på sina hundar. Vad ser ni när ni tittar på eran hund? Tror ni att andra ser på er hund på samma sätt... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 169
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 615
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka