Nödlandning RyanAir

fejko

Trådstartare
Läste att ett flygplan på väg från Irland till Kroatien tvingats nödlanda. Under nedstigningen från 11000 till 2500 m hade tydligen många fått problem med spräckta trumhinnor etc. RyanAir hade bokat om passagerarna till ett flyg i morgon bitti. Min fråga är: Hur kul är det att flyga med brustna trumhinnor?

Undrar fejko, fd öronbarn.
 
Mitt barnaminne säger att det inte gör ont när de väl brustit. Å andra sidan flög jag aldrig med dom brustna heller.
Jag tänker mer panik över störtdykningen :nailbiting:.
/Tycker det är obehagligt flyga även i normala fall
 
Läste att ett flygplan på väg från Irland till Kroatien tvingats nödlanda. Under nedstigningen från 11000 till 2500 m hade tydligen många fått problem med spräckta trumhinnor etc. RyanAir hade bokat om passagerarna till ett flyg i morgon bitti. Min fråga är: Hur kul är det att flyga med brustna trumhinnor?

Undrar fejko, fd öronbarn.
Hellre spruckna trumhinnor än problem att andas. Det låter som flygplanet snabbt tagit sig ner till en höjd där människor kan överleva, rutin vid tryckfall i kabinen eller risk för det skulle jag tro. Vad jag läste så löstes syrgasmaskerna ut. Jag skulle vara tacksam över att jag hade blödande öronhinnor att bekymra mig om i det läget.

Jag tror inte spruckna ont gör särskilt ont och de växer ut igen, men man lär höra dåligt en tid och det gör ont när de spricker. De stack hål på öronhinnorna när jag var liten vid något tillfälle, fast när man har öroninflammation så kanske det upplevs som mer positivt då man redan har ordentligt ont.
 
@Lobelia när trumhinnan spricker vid öroninflammation så är det en ren befrielse.

I ett sånt fall som TS skriver om så bör ju även allt gått jäkligt fort och adrenalinet kanske hjälpte till att vara smärtstillande.
 
Läste att ett flygplan på väg från Irland till Kroatien tvingats nödlanda. Under nedstigningen från 11000 till 2500 m hade tydligen många fått problem med spräckta trumhinnor etc. RyanAir hade bokat om passagerarna till ett flyg i morgon bitti. Min fråga är: Hur kul är det att flyga med brustna trumhinnor?

Undrar fejko, fd öronbarn.

Det sker med jämna mellanrum och det känns bra att läsa att piloterna i princip alltid hanterar det rappt och bra.

Man får med stor sannolikhet påverka ombokningen om man vill. De flesta vill resa vidare så fort som möjligt och inte stanna på en plats man inte valt ut själv.

Tittade snabbt på avherald.com och det verkar inträffa ett par gånger i veckan, oftast med mindre dramatik dock.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp