Bukefalos 28 år!

Nödvändigt att värma ersättning?

aemaria

Trådstartare
Vi har en 4-månaderskille som vi provat ge ersättning, mest för att vänja honom inför eventuellt barnvaktande framöver. Har färdig ersättning i tetra. Min undran är om den behöver värmas eller om man kan ge rumstempererat?
 
Den behöver inte värmas, mina tvillingar fick alltid direkt från tetran - mkt praktiskt när man var på språng. Men däremot är det inte alla bebisar som gillar ouppvärmt, kan behövas tillvänjning alltså...
 
Jag ger alltid tetra rumstempererad.
När man är på språng (och det är kallt ute) brukar jag ha en i innerfickan på jackan så den håller sig fesljummen :D
 
Skönt att bebisen godkände det :D
Min dotter har vant sig att äta rumstempererat såpass att jag måste blanda till fesljummet även när det är med pulver :p
 
Min vill ha den ganska varm, liksom badvattnet. Tappar vi upp ljummet så skriker hon ilsket men häller vi upp varmt så njuter hon. M a o är hon som sin mamma och gillar inte kyla :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
851
Senast: Anna-Bella
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 306
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 870
Senast: anna_panna
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 640
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp