Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vid längre uppsägningar innebär det att man antingen måste be det nya stället att hålla platsen eller vara beredd att betala dubbelt under väldigt lång tid.
"Väldigt lång tid" beror ju delvis på hur boxhyran står i propotion till plånbokens storlek. 2-3 mån är väl iofs överkomligt, men för de som har 9 mån uppsägning (praxis för lokaler) kan det bli riktigt surt. Dessutom har man ju utöver den kostnaden även en bostadshyra att betala. Bostadshyran har man förhoppningsvis med i kalkyleringen redan från början, om det nu är så att man står med dubbla stallhyror någon månad (och man har ju iaf inte dubbla kostnader i övrigt för hästen, dvs med foder, försäkringar osv) Skulle aldrig ställa mig i ett stall med 9 månaders uppsägningstid, där skulle mina varningsklockor ringa högt direkt (om man har så lång uppsägningstid måste det tyda på att man har väldigt svårt att få in nya hyresgäster, och då är det i mina ögon något skumt)
Att jämföra med uppsägningstiden för lägenhet är en sanning med modifikation tycker jag. Så länge du har nycklarna till lägenheten kan inte hyresvärden sova i din säng..inte utan din vetskap iaf..Men man får iaf vackert betala dubbla hyror ifall man flyttar från den uppsagda lägenheten innan uppsägningstiden gått ut. Tror inte det är direkt vanligt att man tvingas betala boxhyra hela uppsägningstiden heller ifall stallägaren lyckas få in en ny hyresgäst tidigare (är det ens lagligt att ta ut hyra från 2 personer för samma box? Det brukar ju heta att man är fri att disponera boxen under hela uppsägningstiden, och hur ska det gå till ifall någon annan står där...)
//Cinnamon