Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har en månads uppsägning och när man kommer får man betala en månadshyra i deposition, denna täcker sista månadens hyra. Så ingen kan ta sin häst och sticka på dan och jag står med alla utgifter utan att ha en chans att få in en ny hyresgäst!
Har funkat toppen än så länge!
jag har sagt upp min box, har upps.tid 1/1-31/3. kommer flytta hästen redan i januari förmodligen och då kommer ha min box tom.
men kommer behöva åka dit och ha mina morgonutsläpp 2 st/vecka ända till 31/3 så då har jag ju lite koll... annars vore det svårt.
Jag har en månads uppsägning och när man kommer får man betala en månadshyra i deposition, denna täcker sista månadens hyra. Så ingen kan ta sin häst och sticka på dan och jag står med alla utgifter utan att ha en chans att få in en ny hyresgäst!
Har funkat toppen än så länge!
Måste du ändå ha utsläpp fast du flyttar därifrån?
Jag täntek faktiskt på det häromdagen när jag läste den här tråden, men jag skulle nog aldrig acceptera att ha kvar mina åtagande om jag flyttade tidigare, varför ska jag sköta andras hästar när dom inte sköter min typ.
jag kan svara på varför du skall sköta andras hästar under uppsägningstiden och det är för att det står i kontraktet! Det är inte alltid lätt att ändra alla schema osv och det är just därför man har en uppsägningstid. Om du inte accepterar detta skall du inte heller skriva på ett kontrakt som innebär att du har åtaganden under uppsägningstiden.
jag har en månad för båda parter.
hur 17 ska man annars kunna lösa problem med "fel kunder" om de uppkommer. alla kunder är inte lika trevliga, det är bara att erkänna och en person kan ställa till det. jag har aldrig behövt säga upp någon, men utifall att känns det skönt att det inte drar ut på tiden om det skulle vara så.
det känns också schysst mot hästägarna. det kan hända mycket och hästen kan bli såld eller vad som helst. då är det schysst att ha en månad för deras skull.