Nu får vi backa bandet tror jag ... TROSOR?Apropå språk....Jag talade om för ett ex att jag var intresserad av hans trevliga trosor och att "å vad du är lagom"...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu får vi backa bandet tror jag ... TROSOR?Apropå språk....Jag talade om för ett ex att jag var intresserad av hans trevliga trosor och att "å vad du är lagom"...![]()
Nu får vi backa bandet tror jag ... TROSOR?
Mitt svar är: Nej.Grattis!
Nyfiken på om den där häftiga känslan stannar? Förstår att det med åren kanske inte känns lika häftigt hela tiden, men det där suget i magen, stannar det kvar?
Jag hoppas att det du skriver om att detta kan få vår relation att bli bättre stämmer!Jag tycker sånt här är lite komplicerat. Å ena sidan tänker jag absolut att man kan få fladdriga och tillfälliga känslor för någon annan när man är i en relation, men samtidigt så tänker jag också att det ofta (säkert inte alltid) beror på att man får något som man saknar i sin egen relation och då kanske det snarare är ett tecken på att allt inte står rätt till?
Om jag ser till mig själv så har jag upprepat känt saker för andra under min förra (långa) relation. Jag pendlade då mellan att bli osäker på mitt eget förhållande (känna att jag saknade saker) och att tänka att det är normalt och att jag i grunden ju älskade min (dåvarande) sambo.
Nu i efterhand tänker jag att det nog var tecken på mitt missnöje, jag har svårt att se att jag hade känt mig lite småförälskad i de där andra männen om mitt dåvarande förhållande verkligen varit det jag behövde. Alla de männen hade dessutom gemensamt att de hade egenskaper som jag verkligen saknade hos min sambo.
Nu är jag tillsammans med en annan man och känner mer än jag gjort på väldigt många år. Saker jag inte trott att jag någonsin skulle känna igen. Jag har liksom tänkt att "jag är nog inte en sån som gillar x eller y..", men det har nog varit en skyddsmekanism för att slippa tänka svåra tankar om ett kasst förhållande.
Jag har svårt att tro att jag skulle känna attraktion till någon annan än min nuvarande pojkvän, men så är jag också nykär och vem vet hur kärleken kommer se ut om många år..
Lite rörigt och längre än jag hade tänkt men.. Kommer nog fram till att det KAN vara helt normalt och inte konstigt att känna för andra, men om man också har saker i sin relation som man är missnöjd med/saknar och som inte går att få till så är det nog ett tecken på att man bör ta sig en funderare.
Jag menar, det här skulle ju också kunna leda till att du och din nuvarande förbättrar er relation - OM ni båda kan hitta saker att förbättra som känns bra för båda. Men nu låter det ju som att du vill ha saker som din nuvarande inte kan ge, och då kan inte jag låta bli att tänka att det är därför du dras till någon annan.
Jag har upplevt passion. Herregud så jobbigt.Aha du pratar om ex, jag trodde att du gjorde konstig- gubben åt att min sambo inte vill att jag är med någon annan.
Jag skulle också önska passion, men har man aldrig upplevt det så är det svårt att veta vad man saknar ☺
Är böjd att hålla med. För min del styrs passion nästan helt av objektets oåtkomlighet. Historiskt sett så har passionen ofta försvunnit snabbt när han närmat sig åtkomlighet. Översatt till din situation, @Monkie, så blir det alltså så att du tycker dig vara jättepassionerad för att du inte får honom. Då öser man på känslor allt vad man orkar.Jag har upplevt passion. Herregud så jobbigt.
Aldrig i helvete att jag skulle byta en trygg kärleksfull ömsint relation mot bara passion.
Typ. Kalsonger var inte med på mina glosförhörPants - panties gissar jag![]()
Jag har upplevt passion. Herregud så jobbigt.
Aldrig i helvete att jag skulle byta en trygg kärleksfull ömsint relation mot bara passion.
Låter som ett bra förhållande.My two cents: Jag har en bra relation med min partner, det stormar lite ibland men så är det ju. Vi är väldigt flörtiga båda två och ingen av oss har något problem med det. Det är ju inte som om man blev blind och döv av att bli ihop och det finns många attraktiva människor ute där (nu snackar jag inte bara om ytan utan totalt sett attraktiva). Flörta med och känna pirr av någon annan än den man är ihop med ser jag inga problem med. Man blir bekräftad och bekräftar givetvis den man flörtar med.
Vad man gör med det är något man ska ha gjort upp om sinsemellan. Jag skulle vara villig att ha ett öppet förhållande men inte han så då har vi inte det. För honom är det en dealbreaker och eftersom jag VILL vara med honom är det ingen uppoffring och helt mitt val att ha det så här.
Jag tycker ju att min partner är underbar och skulle de vara så att hans flörtande piggar upp någon annans dag blir jag bara glad, vi behöver alla något trevligt i vardagsträsket.
Skulle jag bli vansinneskåt på en flört och inte känna mig intresserad av min partner i samband med det skulle jag vara tvungen att omvärdera vårt förhållande. Nu har det aldrig varit i närheten av att hända, jag blir fortfarande överväldigad ibland av hur starkt jag känner för honom![]()
Jag vet inte! Jag har nog aldrig känt mig riktigt förälskad. Inte som man läser om eller som det känns för denna andra. När jag läser beskrivningar av sex så har jag alltid fnyst och tänkt att herregud vilket överdrivande!Mitt svar är: Nej.
Ingen relation stannar väl i förälskelsestadiet år efter år efter år? Det övergår till vardag och makaronipudding efter ett tag.
Att lockas av förälskelsen är naturligt. Men ska man ha ständig förälskelse tror jag att man måste byta partner rätt frekvent?
Kärlek är inte samma sak som ny attraktion och förälskelse. Kärlek kan vara stark och häftig men den är inte som nyförälskelsen.
Jag har upplevt passion. Herregud så jobbigt.
Aha. Jag har aldrig fattat att du inte har svenska som modersmål. Eller om det nu var han som inte hade det.Typ. Kalsonger var inte med på mina glosförhör![]()
Jag har svenska som modersmål. Men skulle (försöka) tilltala honom på hans ( engelska ). ☺Aha. Jag har aldrig fattat att du inte har svenska som modersmål. Eller om det nu var han som inte hade det.![]()
Åh, jag är snabb som en mördarsnigel. NU fattar jag att du menade att du av misstag skulle säga kalsonger på engelska men i stället sa du trosor. Fan vad jag är briljant.Jag har svenska som modersmål. Men skulle (försöka) tilltala honom på hans ( engelska ). ☺
Åh, jag är snabb som en mördarsnigel. NU fattar jag att du menade att du av misstag skulle säga kalsonger på engelska men i stället sa du trosor. Fan vad jag är briljant.![]()
Får man fråga hur det kommer sig att du är ihop med din sambo? Jag har bara så svårt att förstå det... Dålig kommunikation(!), inte tillräckligt mycket närhet, halvdant sex, inget extra (låter det som) förutom att han är... snäll? Nu förstår jag att du inte skrivit precis allt om hela ert förhållande här, men för egen del har jag svårt att se att jag skulle fortsätta ett förhållande även om det kändes bra annars, om kommunikationen var dålig och jag inte fick den närhet jag skulle behöva. Fundera på saken för din egna skull i alla fall, även om du inte vill skriva ut allt här.Nä du har rätt, bättre kommunikation är nog ett mer lämpligt ordval. Och mer kommunikativa liksom. Mer prat, mer diskussion, mer småprat.
För övrigt tycker jag att du har en bra syn på förhållanden. Jag har nog lätt att bli förtjust och intresserad och lätt att blanda ihop vänskap och känslor eftersom jag nog inte känt riktigt pirr i magen.
Min syn på förhållanden får jag delvis tacka buke förJag läser de flesta relationstrådarna här och det är mycket intressant! Det får mig att fundera på hur jag själv är, hur mina relationer ser ut, varför, hur jag vill ha det, hur jag absolut inte vill ha det osv. Genom att få en bild av hur saker och ting fungerar för andra så blir det lättare för mig att klura ut svaret på sådana frågor kring egna livet.
Fast jag tycker att det där med "bra" eller "dålig" på att kommunicera, närmar sig det obegripliga. Jag tänker att just precis själva poängen med bra vänskaper och bra förhållanden är att det är lätt, roligt och öppet att prata med just den personen om snart sagt allting. Att det är själva kombinationen av personer som gör det.Tack ☺
Min sambo är inte så känslosam och det har hittills funkat eftersom jag pratar känslor, andlighet och annat flummigt med mina få men nära vänner.
Sen får jag nog erkänna att jag själv förmodligen inte är den bästa på att kommunicera och innan jag slaktar min sambos oförmåga kanske jag bör se mig själv lite kritiskt.
Och tack för ett bra råd, ☺
Bra med reflektioner ☺Får man fråga hur det kommer sig att du är ihop med din sambo? Jag har bara så svårt att förstå det... Dålig kommunikation(!), inte tillräckligt mycket närhet, halvdant sex, inget extra (låter det som) förutom att han är... snäll? Nu förstår jag att du inte skrivit precis allt om hela ert förhållande här, men för egen del har jag svårt att se att jag skulle fortsätta ett förhållande även om det kändes bra annars, om kommunikationen var dålig och jag inte fick den närhet jag skulle behöva. Fundera på saken för din egna skull i alla fall, även om du inte vill skriva ut allt här.
Min syn på förhållanden får jag delvis tacka buke förJag läser de flesta relationstrådarna här och det är mycket intressant! Det får mig att fundera på hur jag själv är, hur mina relationer ser ut, varför, hur jag vill ha det, hur jag absolut inte vill ha det osv. Genom att få en bild av hur saker och ting fungerar för andra så blir det lättare för mig att klura ut svaret på sådana frågor kring egna livet.