• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare isse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 85
  • Visningar Visningar 5 418
Sv: Nosgrimma

Använder nosgrimma för att det är snyggt. Ser lite western eller skogsmulleaktigt ut utan.

okej.. men kan inte de vara för att man snörat i hop munnen, och då känner hästen bettet mkt mer, och gör sakerna fortare för o slippa obehaget av bettet? (fortfarande inte ute efter bråk tkr bara de e intressant.. :angel:)

Men om man inte "snörar" ihop munnen utan bara har den löst spänd och hästen går bäst så kanske den trivs med det ..

Jag har det för att min häst gärna gapar när han tycker att något är jobbigt eller ser ett hinder att springa till.

Sedan skulle ja nog ha det i även om min häst inte behövde det:angel:. Det ser ju hemskt "skogsmulle-aktigt" ut utan, nosgrimman gör hästen proper.

Jag har nosgrimma för att tränset känns mer stabilt och för att det är snyggt. Eller rättare sagt det är fult utan :p
Spänner aldrig hårt...
Har engelsk eller pullar men ska köpa en remont också att variera med.

Agree. :bow:
Well well.. Jag rider med remont eller engelsk på Lúkas, han funkar ganska bra med det faktiskt. Den sitter löst, men gör ändå så att bettet sitter där det ska (har faktiskt hänt att bettet åkt egenom när han skenat med mig, när han skulle luuuuuuugnt skrittas igång..)
Det är väl mer eller mindre en säkerhetsgrej. Sen ska den sitta rätt såklart. Dock rider jag mer eller mindre mest i hackamore eller grimma.. ;)

Liknande trådar

Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som... 2
Svar
31
· Visningar
2 236
Senast: Reshästen
·
Utrustning Jag har funderat lite på detta med hackamore. Det fungerar ju genom att det dras åt runt hästens huvud när man drar i tyglarna. Hur...
Svar
18
· Visningar
1 613
Senast: Badger
·
Dressyr Nu är jag och hästen anmälda till vår alldeles första tävling tillsammans! Hästen har aldrig tävlat och jag har inte tävlat sen 2007! I...
Svar
7
· Visningar
971
Senast: fio
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka