Noskvalster + halsfluss...

C

C_J

Just nu behandlas min hund tonsillit (halsfluss) + noskvalster.
Hans halsmandlar är röda, svullna och irriterande, men veterinären visste inte om det är en följd av noskvalseter eller om noskvalster symtomen är en följd av tonsillit...så därför behandlas han för båda.
Noskvalster är tydligen svårt att diagnostisera :(

Nu får han
Vetrimoxion 2tabletter 2gånger/dag d.v.s 1st på morgonen och 1st på kvällen.
Intereceptor 2tabeller 1gång/vecka.
(kan vara felstavat på medicinen)

Återbesök om 3veckor, har inte halsmandlarna blivit bättre då så skulle man operera bort dom sa han...vilket gör mig smått nervös då min hund har hjärtfel och det är en prosedur varje gång han "måste" sövas/sederas...har peppar peppar bara hänt ett få tal gånger, skelettröntgen klarar han i vaket tillstånd, har rönkat tassar så 2gånger utan problem...men han sederades vid HD/AD röntgen, det var inga som helst problem då...han även varit sövd vid ett röntgen tillfälle med en bruten tå då dom ville se närmare på leder e.t.c även då gick det utan problem.

Någon som har erfarenhet av detta med halsfluss och noskvalster?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Noskvalster + halsfluss...

Igår opererades min hund, blev en tonsillektomi då halsflussen inte gav med sig.
Så nu är han på antibiotika + smärtstillande (igen), och får bara äta typ flytande kost (mosad burkmat, filmjölk, glass e.t.c).

Vetrimoxion 1tabletter 2gånger/dag d.v.s 1st på morgonen och 1st på kvällen i 10dagar.
Trimmadyl (tror den heter så) 2tabletter 1gång/dag i 5dagar.
 
Sv: Noskvalster + halsfluss...

Vad skönt att operationen gick bra. Min hund har också fått sina tonsiller bortbrända. Det tog ganska fort att återhämta sig men han hade lite ont de första dagarna. Fick äta mjuk mat.
 
Sv: Noskvalster + halsfluss...

Vad skönt att operationen gick bra. Min hund har också fått sina tonsiller bortbrända. Det tog ganska fort att återhämta sig men han hade lite ont de första dagarna. Fick äta mjuk mat.

När kunde han börja äta normalt igen??
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp